Auxiliary power unit - APU på en B 737- 800 NG
Dette er en motor som sitter bak på flyet. Dette hullet bak trodde jeg hadde noen med luftstrømmen på flyet å gjøre, men har lest meg til at dette er en (hjelpe) motor, så noen spørsmål om denne motoren:
1. Når i Cockpit får pushback så starter men som regel motor 2 og så motor 1 altså motor på venstre og høyre vinge. Når starter man APU motoren ??
2. Når man taxer ut bruker man kraften fra motorene på vingene eller APU eller alle tre motorene ?
3. Hvor mye drivstoff bruker APU i forhold til de store motorene under vingene ?
4. Når skiftes en APU, antall timer i luften ? eller er samme flytimer som de 2 andre motorene ?
Fortell gjerne mere hva som APU gjør for flyet, lader den batterier, girt den strøm til noe og er den i bruk under hele flyturen eller deler av den.
Håper at noen tar seg tid å svare
Jan
Dette er en motor som sitter bak på flyet. Dette hullet bak trodde jeg hadde noen med luftstrømmen på flyet å gjøre, men har lest meg til at dette er en (hjelpe) motor, så noen spørsmål om denne motoren:
1. Når i Cockpit får pushback så starter men som regel motor 2 og så motor 1 altså motor på venstre og høyre vinge. Når starter man APU motoren ??
2. Når man taxer ut bruker man kraften fra motorene på vingene eller APU eller alle tre motorene ?
3. Hvor mye drivstoff bruker APU i forhold til de store motorene under vingene ?
4. Når skiftes en APU, antall timer i luften ? eller er samme flytimer som de 2 andre motorene ?
Fortell gjerne mere hva som APU gjør for flyet, lader den batterier, girt den strøm til noe og er den i bruk under hele flyturen eller deler av den.
Håper at noen tar seg tid å svare

Jan
Last edited: