Austrian går for "heavy-winglets"

Blubird

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Austrian går for "heavy-winglets"

Selskapet skal utstyre sine B763ER med winglets, og blir først i Europa med winglets på B767. Ihht. Skyliner.

Tror dette kan bli stilig! Er det AA som er først ut?
 
Re: Austrian går for

Ja AA er først ute, de skal lease en 763 til fly testing over 6 måneder. Sykt at de skal bli 3.3m høye :wow:
 
Re: Austrian går for

kødde du??:p :o

3,3 meter høye? fra monteringssted, eller fra bakken:angry: ;)

nogen som har bilde av galskapen??:clap :clap hehe^_^
 
Re: Austrian går for

Dårlig med bilder ute på nettet, men klarte å finne et lite et...

getAsset.aspx
 
Re: Austrian går for

Dårlig med bilder ute på nettet, men klarte å finne et lite et...
Link til a.net diskusjon


Å fytti h...!!

Ante ikke at det var dyrt for ett påar winglets!

737 (700, 800 and 900 series): $850,000 per pair (before installation)
757 (200 series): $900,000 per pair (before installation)
767 (300ER/F): $1,850,000 per pair (before installation)

American has 58 763ER aircraft, so they're spending well over $100 Million on this effort.

Så ja...det koster faktisk rundt 15.000.000 kroner for winglets på 767?
Det må være feil?
 
Re: Austrian går for

Originally posted by ThomAAs
Ja AA er først ute, de skal lease en 763 til fly testing over 6 måneder.
Og LAN er nr to.

Originally posted by ThomAAs
Sykt at de skal bli 3.3m høye :wow:
Vel, når maskinen er ganske mye større må nødvendigvis også wingletsene vokse litt :)
 
Re: Austrian går for

Det nmå vel i såfall bli en racked wingtip på 777 mest sansynlig... Men da kommer jo denne beryktede bredden da... Så vi får se hva APB kommer opp med...
 
Re: Austrian går for

Originally posted by Tommy777
Er det noe poeng /planer å installere winglets på 777?
Det å øke en vinges aspect ratio er alltid positivt, gitt at det ikke medfører en markant økning i vingens vekt (eller gatebegrensninger.) Ja, vingene på 777 er svært gode aerodynamisk sett, men mye har skjedd på de 14-15 årene siden de ble designet.

Originally posted by ThomAAs
Det nmå vel i såfall bli en racked wingtip på 777 mest sansynlig... Men da kommer jo denne beryktede bredden da... Så vi får se hva APB kommer opp med...
Nah, på 772A/772ER/773A kan det tenkes at vi får se blended winglets, er tross alt APB som står bak utviklingen av winglets (for retrofit) til 777. Time will tell:)
 
Back
Top