Australia t/r for 20K kr i C-klasse

Discus

Galley Slave
Medlem
Basert på en triprapport så sjekket jeg litt.

Det er fremdeles mulig å komme seg t/r Australia (MEL) for rundt 20.000 kr med SAS/Qatar

Mil-opptjening mulig på: US (150%) , UA (125%)

EDIT: 17200 kroner t/r Bali

Last edited:
Om du er heldig og hver vei, da koster billetten ikke 22K lengre..
)

Det var da voldsomt til flisespikkeri. Det kostet 400 kr. for en tilslutningsbillett fra Oslo (en del av en Lufthansa t/r-billett til 795 kr., returen bruker jeg 17.05.11) - og totalt sett havnet prisen på 22.200 kr. Jeg starter reisen i Frankfurt, men avslutter den med København-Oslo og flyr altså ikke innom Frankfurt på vei tilbake.

Last edited:
Det var da voldsomt til flisespikkeri. Det kostet 400 kr. for en tilslutningsbillett fra Oslo (en del av en Lufthansa t/r-billett til 795 kr., returen bruker jeg 17.05.11) - og totalt sett havnet prisen på 22.200 kr. Jeg starter reisen i Frankfurt, men avslutter den med København-Oslo og flyr altså ikke innom Frankfurt på vei tilbake.

Det var en smart måte å gjøre det på. Må bare sørge for at baggasjen bare sendes til CPH da?

Er det lov med stopover på en slik billett?

Hvis jeg f.eks. skal til BKK koster SAS i Z ca 18, da får jeg 30' poeng. For 4 laken til kan jeg da få 20' til. Nesten noe å tenke på å ta en tur down under på veien da? Derfor lurte jeg på om stopover var tillatt slik at jeg kunne ta noen dager i BKK, så ta til SYD og bli der en dag eller to før jeg fortsatte ferien i BKK. Eller er stopover eventuelt bare tillatt i en retning? Anyone?

BF:cool2

Lighten up, Francis..

Skal du gi tips her inne, er det viktig aa komme med all fakta, baade fares og problemer som kan oppstaa med det du gjoer.

Du skriver i posten din over at det koster 22K, noe som er t/r Frankfurt. Man maa ta med OSL-FRA-OSL, eller i ditt tilfelle OSL-FRA//CPH-OSL. Dersom noen skal ta dine tips, maa man ta dette med i betraktning i tillegg. Ventetid/tidsaspektet er ogsaa noe som maa taes med i betraktning.

I tillegg har Bizflyer ett godt poeng naar det gjelder bagasjen. Jeg regner med at SAS selger en fare Ex Tyskland, noe som betyr at du maa returnere til Frankfurt? Om saa er tilfelle, blir du sjekket helt frem til Frankfurt, om ikke, maa du ta den ut i CPH og deretter sjekke den inn paa nytt.

I tillegg planlegger du aa kaste siste leggen. Selv om det sikkert ikke blir noe problem, maa man i foelge fare reglene bruke alle legs, ellers har SAS rett til aa recalculate og terminering i CPH blir en heeeeelt annen pris.

I tillegg har Bizflyer ett godt poeng naar det gjelder bagasjen. Jeg regner med at SAS selger en fare Ex Tyskland, noe som betyr at du maa returnere til Frankfurt? Om saa er tilfelle, blir du sjekket helt frem til Frankfurt, om ikke, maa du ta den ut i CPH og deretter sjekke den inn paa nytt.
I tillegg planlegger du aa kaste siste leggen. Selv om det sikkert ikke blir noe problem, maa man i foelge fare reglene bruke alle legs, ellers har SAS rett til aa recalculate og terminering i CPH blir en heeeeelt annen pris.

Har gjort denne varianten en del ganger uten problemer. Enten sjekka inn kun til CPH, videre til OSL med DY etter ny innsjekk, eller kjøpt separat Sas-billett på CPH-OSL og fått sendt bagasje fra fx BKK helt frem til Oslo, selv om det i billetten stod London eller Stockholm som endelig bestemmelsessted. Med kun håndbaggasje er det enda greiere :)

FlightDeck: Er dette et tilbud, eller fast SK-pris i Z fra Tyskland?

Det var en smart måte å gjøre det på. Må bare sørge for at baggasjen bare sendes til CPH da?

Bagasjen sendes jo til København som en del av billetten - poenget er bare å sørge for at den ikke går videre til Frankfurt. Det løses ved å vise en separat billett København-Oslo ved innsjekk eller å route om den opprinnelige billetten, slik jeg har gjort i dette tilfellet.

Jeg trenger ikke å returnere til Frankfurt, jf. beskrivelsen ovenfor. Ergo trenger jeg heller ikke å hente bagasjen i København og sjekke den inn på nytt.

Prøvde alt dette i praksis da jeg var i New Zealand i høst:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=76239

FlightDeck: Er dette et tilbud, eller fast SK-pris i Z fra Tyskland?

Det er ikke noe tilbud. Prisene på SAS' interkontinentale flyvninger er en del lavere om man starter utenfor Skandinavia.

Fortsatt ingen som vet om det er lov med stop-over på disse Z billettene til Australia?

Back