Auda Menzies

Shadow

OSL Slave
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=197197

Tre timer i en glohet flykabin på et Sterling-fly som skulle fra Gardermoen til København lørdag, førte til at en kvinne besvimte. En advokat krever erstatning.

Sterling Airlines' kommunikasjonsdirektør Rulle Grabow Westergaard skylder på bemanningsproblemer hos det nederlandske handlingsselskapet Menzies.

Håper virkelig ikke dette stemmer at de ble sittende 3 timer å vente ombord, slik gjør man ikke selv på vinteren.

Sverre Ness er vel kjent som en meget dyktig advokat fra Lillestrøm, så det er mulig at Sterling kan få noe å bryne seg på her. Og hvis det er handlingselskapet sin feil, så kan Sterling takke seg selv som sa opp avtalen med SA tidligere. Det fungerte iallefall greit med dem.

Nå har vel Menzies fått bra med PR, kanskje ikke god PR.

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article3686809.ece

"Men til rb.no sier pressetalsmann i Menzies Aviation John Geddes følgende:

– Vi manglet utstyr og fikk ikke kjørt bagasjen ut til flyet. Det førte til at flyet ble forsinket. Men til slutt fikk vi all bagasjen om bord i flyet."

Er det trekkere de mangler? Det er da ikke kompliserte redskapen som skal til for å kjøre ut bagasjen

Last edited:
Dårlig kommunikasjon mellom partene! Fartøysjefen burde sendt passasjerene ut av flyet vis det var dårlig klima der.

Selvom handlingselskapet var greunnen til at avgangen ble forsinket, mener jeg det er crewet om bord som er ansvarlig for forholdene i kabinen.

Enten får man starte APU`en, eller sørge for skikkelig gjennomtrekk. Hvis ikke dette hjelper, får passasjerene gå fra borde.

Denne kommentaren på rb.no er verdt å få med seg:
"Jeg var også med på denne flyvningen og kan IKKE huske at vi noensinne var innesperret. Vi fikk fritt gå inn og ut av flyet som vi ville. Og at kvinnen besvimte i flyet er bare løgn. Hun besvimte faktisk utenfor i gangbroen, der det var enda varmere.
av Terje N. "

Hvordan er forresten punktligheten til Sterling på OSL? På OSL sine sider kommer de vel opp under "andre selskap" etter SK, DY og WF.

Jeg hørte aktuelle gate manager ikke hadde oppfattet det på den måten, men men, kjenner henne forsåvidt ikke, men hun var lite ute av seg over å ha flighten sin i avisen:P

Jeg hørte aktuelle gate manager ikke hadde oppfattet det på den måten, men men, kjenner henne forsåvidt ikke, men hun var lite ute av seg over å ha flighten sin i avisen:P

Sånt skjer, er mann på flyplassen lenge nok får mann før eller senere flighten sin i VG. :posty:

Jeg har også hatt maskin i VG...

Men tilbake til saken. Kan ikke si så mye. Men saken er nok blåst opp godt av en pr kåt advokat.
En veldig kjedelig sak som nok kunne ha vært håndtert litt annerledes på flere punkter, og som beviser at kommunikasjon mellom alle involverte er nøkkelen til suksess.

S

Back