• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

ATSG satser på A330-fraktere

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
ATSG satser på A330-fraktere

.. og muligens til og med pax-kjerrer til Omni, som er en del av gruppen.

The Boeing 767 is Air Transport Services Group’s flagship freighter for its aircraft leasing and cargo airline businesses. Out of 110 aircraft currently in service, 91 are 767s. The medium widebodies are just the right size for express delivery linehaul routes — not too big, not too small — which require fast turn times and high load factors to make them economical.

So why is Wilmington, Ohio-based ATSG (NASDAQ: ATSG) betting big on the Airbus A330? The primary reason is fleet modernization using an aircraft that has recently become much more affordable and can carry even more cargo by volume than the 767.

Last week, the company announced plans to purchase 20 used A330s, convert them to freighters and lease them to express delivery operators and other customers. It has also placed deposits with a German maintenance and overhaul outfit to secure production slots two years from now.

https://www.freightwaves.com/news/why-a-big-767-freighter-operator-now-likes-the-airbus-a330
 
Back
Top