Atlanta Airport - ny internasjonal terminal

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
16. mai aapner den nye internasjonale terminalen paa ATL. Jeg var sammen med ca 25 andre Twitter-brukere invitert paa en tjuvtitt i dag. Artig!

Av praktiske aarsaker laget jeg reportasjen paa eget nettsted.

http://www.enfb.net/Flybilder/120314_atl/Terminal.htm

020.jpg

De nevnte spesielt teppene på turen. Tanken er at når man kommer ut at fly etter 8-10-12 timer med oppsvulmede føtter, er et hardt betonggulv det siste man vil gå på. Derfor det mykere teppet.

Kan heller ikke se noen kaffesjapper blant leietakerne - hverken Starbucks eller Caribou, som er i de andre terminalene er inkludert.

http://www.atlanta-airport.com/Airport/Newsroom/Press_Release_Article.aspx?id=812

Siste avsnitt:

Additional shopping and dining choices will open throughout the spring and summer. These include MAC Cosmetics, Jekyll Island Seafood Co., Ecco Kitchen, Starbucks, Lorena Garcia Tapas Bar and Maison Mathis/Illy/Stella Artois. Sleep and spa accommodations and a common-use lounge also will open later this year.

Må si jeg gleder meg litt til å oppleve en splitter ny terminal. Blir nok noe helt annet dette enn terminal E som jeg har vært vant med XXXXXXXantall ganger.
Regner også med at tiden fra du forlater flyet til du er på utsiden vil være meget kortet inn nå.
Så i Mai vil vi ankomme den gammle E for siste gang---og retunere i slutten av Mai fra en splitter ny.Tommelen opp.....

Vemodig at jeg ikke skal ankomme Concourse E lenger når jeg skal til ATL. Savner mest å ta The Plane Train.

Men du vil sikkert ikke savne den ekstra ventetiden på bagasjen.. ;)

Concourse E vil fortsatt bli brukt til internasjonale flighter, men passasjerflyten går motsatt vei.

Ser ut som en flott og velfungerende terminal. Men jeg legger merke til at denne terminalen har det samme konservative fargevalget som de fleste andre amerikanske flyplasser. Alt går i grått og blått. Her er man flinkere på denne kanten av havet.

Ser ut som en flott og velfungerende terminal. Men jeg legger merke til at denne terminalen har det samme konservative fargevalget som de fleste andre amerikanske flyplasser. Alt går i grått og blått. Her er man flinkere på denne kanten av havet.

Til å være amerikansk ser det ut som det er svært lite teppegulv overall, og synes egentlig så friskt og fint ut.

(Om den er velfungerende gjenstår vel fortsatt og se, men det lover vel godt!)

Back