• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

ATI DC8-62

SQ 777

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Så den siste på HNL sist onsdag ( eller det eller den andre de har ? )... Samtidig en artikkel DC-8 Farewell i Oct Airways som jeg fikk kloa i dag hos Barnes og Noble ...:up:

Edit: Mine siste DC 8-62 turer var i 1990. Nordmannsforbundet charter til MSP: OSL MSP BGO med Hawaiian !

Jada, HA på GEN og BGO. De var ansvarlig for hele serien den sommeren. Har nevnt dette før, men for nye forumister nevner jeg det igjen. Spes hjemreisen til BGO en Voss felespiller underholdt oss på Aloha flyselskap ..
 
Last edited:
Så den siste på HNL sist onsdag ( eller det eller den andre de har ? )... Samtidig en artikkel DC-8 Farewell i Oct Airways som jeg fikk kloa i dag hos Barnes og Noble ...:up:

Edit: Mine siste DC 8-62 turer var i 1990. Nordmannsforbundet charter til MSP: OSL MSP BGO med Hawaiian !

Jada, HA på GEN og BGO. De var ansvarlig for hele serien den sommeren. Har nevnt dette før, men for nye forumister nevner jeg det igjen. Spes hjemreisen til BGO en Voss felespiller underholdt oss på Aloha flyselskap ..

Husker min søster som sang i kor på den tiden, fløy til USA fra Bergen med et fly som hadde mye farger. Var det ut på høsten dette?
 
Ja, husker den serien med Hawaiian - den var en del av en ganske stor satsing med chartere til Europa. Generelt var det en katastrofe - med forsinkelser som fikk NLH's Dreamliner-delayer til å se ubetydelige ut .. Åtterne var i dårlig forfatning og ikke i stand til å klare det tette programmet de var satt opp med. I tillegg ble stadig flt trukket over til den mer innbringende militærchartertrafikken .. jeg har en kompis som var 'stasjonssjef' i Roma på den tiden. Roma var 'hub' og crewbytteplass for militærcharterene.

Det varte vel kun en sesong, så satset HA igjen der de er gode. Hjemme.
 
Back
Top