ATC sound live fra ENGM?

Awesome! Jeg elsker halvveis dårlig kapteinengelsk! :thumbup

"Norshuttel siks too faaaiv" haha. Norwenglish <3

Last edited:
Synes det er sjarmerende jeg, spesielt de med norwenglish som kapteinen på DY265! Der var han igjen, ziiiro raiiit! Ordentlig bokmålsengelsk, ser for meg en kjekk osloværing.. :love

Bedre med dårlig lyd enn ingen ting ;)

Det blir ikke bedre enn når du hører på OSL ATC. Du hører masse CNO og NAX på "tasta-engelsk". Plutselig får du en britisk aksent.

Evt. så kommer en av de som har studert i "junaiten", en av de med perfekt USAsk (Ja, USAsk). Da hører du forskjellen!

Morsomt når en Estonian eller AirBaltic-maskin kommer, man hører klart at det er noen av disse ;) Hehe.

var oppe på østre bane en tur i stad, og hørte på scannern, og dette er hva jeg hørte når en dy-maskin kom taxende, fra to dy maskiner som snakket med hverandre: " Er det november oscar tango det er snakk om?" "ja, n o t ja" "ja den fusker litt på bakken, men den virker fint i lufta"" fikk ikke helt med meg hva det var snakk om, men regner med at det ikke var hele flyet det var snakk om hehe

var oppe på østre bane en tur i stad, og hørte på scannern, og dette er hva jeg hørte når en dy-maskin kom taxende, fra to dy maskiner som snakket med hverandre: " Er det november oscar tango det er snakk om?" "ja, n o t ja" "ja den fusker litt på bakken, men den virker fint i lufta"" fikk ikke helt med meg hva det var snakk om, men regner med at det ikke var hele flyet det var snakk om hehe

LN-NOT, tenker jeg. "Fusker litt på bakken..." hørtes ikke særlig beroligende ut, men det er vel neppe snakk om noe av alvorlig karakter!

LN-NOT, tenker jeg. "Fusker litt på bakken..." hørtes ikke særlig beroligende ut, men det er vel neppe snakk om noe av alvorlig karakter!

Jeg tror nok petru26 forsto det ;) Poenget var vel at det ut fra samtalen kunne høres ut som om det var selve flyet (motorene) som fusket, men at det sikkert (forhåpentligvis) var noe annet de snakket om (radioen, kanskje?).

Back