ATC-radar for Stavanger

Lennart

ScanFlyer Rusty
Vil bare si at denne er innstallert hos meg, og fungerer, men ønsker å sette antennen høyrere på huset hvor jeg bor. Akkurat nå så er vestsiden blokkert, dvs trafikken uti havet viser ikke.
I tillegg så virker VNC-viewer slik at den sender absolutt alt som er på min skjerm, til alle tider, dette visste ikke jeg noe om før dette ble innstallert. Jeg vil ikke vise alt som er på min skjerm, så klart.

Så derfor er jeg nå på jakt etter en gammel pc som kan takle XP.
Noen som har en gammel sliter av en pc som smaler støv ?
I tillegg så starter viften på min pc omtrent hvert 30. sekund,
og det blir slitsomt, den er ikke lydløs, så frem til jeg finner en
løsning på disse problemene, så får dere bare avvente , til jeg gir dere min ip-adresse

Sorry folks , jeg er like skuffet som dere :(

Attachments

• stv-sbs.jpg
    stv-sbs.jpg
    152.6 KB · Views: 114
Jeg tror at den får inn mer trafikk hvis antennen kommer høyere opp
Har ikke sett så mye på den, må jo jobbe litt også

Hadde vert kjekt å vite hvem som vil se på denne radaren ?
Greit med tilbakemelding :lol:

Originally posted by ATC-flyradar

Originally posted by Leorim

Hadde vert kjekt å vite hvem som vil se på denne radaren ?
Greit med tilbakemelding :lol:

Jeg melder meg på listen :clap

Jeg melder meg også på. :up:

Airbus 330. :smile2

Har jo klart det før
ATC-Jan hvor er du ?
Trenger hjelp :angry:

Er visstnok min brannmur som stopper

Løsning kommer seinere :cry:

Ja,- håper og venter på at du er oppegående snart ! -Håper vi snart får dekket hele Norge ! ;)

Drømmen hadde jo vært at Leorim fyra ATC fra Stavanger 120.650, mens Stefan satt opp en som ekket 124.70, på denne måten vil ingen "atlantic traffic" gå hen forbi :colgate:

Originally posted by Leorim

Har jo klart det før
ATC-Jan hvor er du ?
Trenger hjelp :angry:

Er visstnok min brannmur som stopper

Løsning kommer seinere :cry:

Du må ha en sperring i lyse.net eller på din PC. Du bruker port 5900 og den kan være sperret for bruk.

Min guru på dette er ikke tilgjengelig grunnet sykdom i hans familie og derfor må vi ty til litt hjelp en eller flere på forumet.

Stefan i Bergen har satt opp en slik enn i sin brannmur og har sikker noe mere hjelp å gi enn det jeg kan.

Brannmuren må være opnet for port 5900 og hvordan han gjør det ! trenger vi litt xperthjelp til.

VNC server er riktig oppsatt, så alt må ligge på brannmur eller stengte portet ol.

NØDROP til de som kan dette med oppsett av brannmur - hva er galt ???

Jan

Du har sikkert en port forwarding funksjon i routeren, slik at du videresende port 5900 til riktig ip på innsiden. Sjekk i router config.

Selv har jeg fast ip subnett, og bruker en linux maskin som firewall/server

Originally posted by stefan78

Du har sikkert en port forwarding funksjon i routeren, slik at du videresende port 5900 til riktig ip på innsiden. Sjekk i router config.

Selv har jeg fast ip subnett, og bruker en linux maskin som firewall/server

Han har ingen router, kabel rett i veggen tror jeg, så det må være i en eller annen brannmur på PCèn

Jan

Eg har en boks på veggen, med mulighet for å koble til flere maskiner, deriblant nett-tv
Muligens det er en router , jeg er lite inne på sånne ting.
Men hvorfor fungerer fileshare-programmer og ikke VNC på min maskin ? :(

Sett inn IP adressen din i web browseren din på linja og se om du for spørsmål om brukernavn/passord - da har du en brannmur :cool:

Er det noen andre som har Internettkobling fra lyse.net ?? Som kan litt mere enn oss ang å åpne for port 5900 ??

Det er en del folk her som vil -vil se SBS-1 fra STV.

Jan

Back