ATC Live

Replying to Topic 'ATC Live'

Bra ! :up:

-Men den ligger ett minutt eller mer etter "skjema"....
Hører det samme på scanneren en stund før.... -Men har man ikke scanner eller er lengre borte,- ja da er det jo kjempegreier !

kult! Dessverre har IT-avdelingen kuttet tilgangen til lyd på kontoret, men hjemme.....:devot:

Originally posted by CK

kult! Dessverre har IT-avdelingen kuttet tilgangen til lyd på kontoret, men hjemme.....:devot:

Var snadder detta ja! Synd da CK. Heldigvis er min arbeidsgiver av den oppfatning at produksjonen blir bedre om en medarbeider trives på jobben...:devot:

Med tanke på jeg deler kontor med 2 andre får jeg vel vente til jeg kommer hjem.

Er visst sperret her også (ingenting man ikke kan komme seg rundt) - men virkelig et godt tiltak. Hjemme i Bergen pleide det å slå gjennom på FM-båndet, har gode minner fra det :)

Originally posted by MountainDew

Gardermoen: http://icecast.nome.no:8000/ento.m3u

OSL? Sikker på dette ikke er Oslo Sør og ikke engm? ;)

Den ENTO linken høres jo ut som Sola APP, "Hansaline 1046 clr to land rwy 36" Hvem andre har bane 36, Torp?

MAYDAY - MAYDAY

Hva er det en stakkars computer-illiterate gjør feil her NÅ da???

WIN Media Player laster ned og lydkontroll står på fullt volum, men alt er tyst.

Aaarghhh. Må vel få "fjortisen" til å komme på besøk til gammeln's PC...

Eller kan noen her som åpenbart fikser det, gi meg et clue?

Ville vært sååå snadder å kunne hørt på ATC her ute i bushen.

:wow:

Håndholdte receivers er jo lovlig å kjøpe og eie, og Live ATC fra dusinvis av andre plasser rundt i verden ligger jo på nett, så hvorfor skal dette være et særtilfelle? Å ja..., det er vist noe med at det er ulovlig å høre på det....:sarc

Edit: Og klikker man "kvernberget", kommer Farris Approach/ENOS opp, hva nå det skal bety. Veeeeldig "driftsikkert" dette....:sarc

Originally posted by LN-SSL

Håndholdte receivers er jo lovlig å kjøpe og eie, og Live ATC fra dusinvis av andre plasser rundt i verden ligger jo på nett, så hvorfor skal dette være et særtilfelle? Å ja..., det er vist noe med at det er ulovlig å høre på det....:sarc

Edit: Og klikker man "kvernberget", kommer Farris Approach/ENOS opp, hva nå det skal bety. Veeeeldig "driftsikkert" dette....:sarc

Ja for i motsetning til "andre plasser rundt i verden" så gjelder norsk lov her, som forbyr lytting og kringkasting av frekvenser utenfor det vanlige radionettet. Så ja, dette er helt klart ulovlig. Men folk flest finner vel denne flygeleder-kaklinga relativt uinteressant, så det er jo ikke så farlig skulle jeg tro.

Politiets samband derimot blir kryptert om 2-3 år, da blir vel disse scannerne mer eller mindre uten verdi.

Men folk flest finner vel denne flygeleder-kaklinga relativt uinteressant,

Njaaa, der er jeg ikke helt enig gitt...
Det er relativt greit å få inn litt fraseologi mellom øra for oss som sitter på rettigheter til å måtte snakke med atc, men som desverre ikke er så bemidlet at det lar seg gjøre hver dag.....:)

Back