• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

ATA ekspanderer og endrer Hawaii-ruter

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Nye ruter paa gang:

Oakland, CA Honolulu, HI
Oakland, CA Maui, HI
Oakland, CA Hilo, HI
Ontario, CA Honolulu, HI
Ontario, CA Maui, HI†
New York LGA Houston Hobby (2x daglig)
Extra daglig LAX - Honolulu

SFO legges av denne aarsak ned ...

Dette er nok neste step i Southwest-samarbeidet ...

I tillegg har det dukket opp en serie chartere fra oestkysten til Mexico, saa det sert ut til at i har rasket til oss en charterkontrakt.

Og ikke nok med det - det er snakk om at vi skal operere to maskiner for Air Saipan i et aar fra begynnelsen av april. Imidlertid sa en flyvertinne jeg snakket med loerdag at dette var i ferd med aa gaa i dass pga problemer med pilotforeningen ... synd, for dette hadde gitt recall for en haug piloter og f/a-er .....

Paa tide for ATA og ta paa seg solbtillene? The future is beginning to look bright ...

:smokin

Replying to Topic 'ATA ekspanderer og endrer Hawaii-ruter'

... og der kom endelig pressemeldingen ogsaa!! :nor :nor

http://biz.yahoo.com/pz/060123/92677.html

Og neste aar blir det Baltimore-OSL !! :p

Men de har vel ikke noe trafikk på ATL som vel kanskje ikke gir deg så gode forhåpninger for fremtiden, eller er den aktiviteten du har idag god nok til "å holde deg i live"? Eller har du andre planer, kanskje?

hilsen en nyskjerrig
BF:cool2

Vi har en fyr paa ATL som har enerett paa charterene der, saa jeg er henvist til militaerbasene i omraadet og hva jeg ellers klarer aa tuske til meg.
Jeg ser ATL som en naturlig ekspansjon for ATA ettersom Southwest ikke vil fly dit og markedet er for stort til aa bli latt i fred. Tror ATL-Houston/Hobby og muligens Midway og La Guardia kunne lykkes, selv om konkurransen er toeff. Men med Southwest's markedsfoeringsapparat i ryggen, har man litt 'trykk' i markedet.
Om jeg faar sjansen hvis det blir ruteflyvninger i ATL - that remains to be seen ... Da maa David velge mellom ATA og alle de andre selskapene han representerer ...

... og 28. februar skal vi vaere ute av Ch. 11

http://www.indystar.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060131/BUSINESS/601310386&SearchID=73234231491794

LN-MOW, leste at syv av TZ sine L-1011 skulle skrotes nå. I såfall, hva slags maskiner vil de benytte på disse rutene de nå setter opp, 757 eller 737, eller vil det enda være noen L-1011 igjen i flåta?

De syv som omtales paa A.net ble parkert for flere aar siden.

Vi har fortsatt fem 1011'er .. fire -500'er (ex Royal Jordanian) og en -50 (ex TWA). Paa sistnevnte er visst motorene iferd med aa gaa ut paa dato, saa den synger paa siste verset.
En av -500'ene har akkurat gjennomgaatt en D-sjekk, og en kommer ut om et par uker.

Back