• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

ATA B757-300 på Molde Årø MOL/ENML...?

enml

ScanFlyer Gold
ATA B757-300 på Molde Årø MOL/ENML...?

Det hadde vært noe det! Det blir ihvertfall teknisk mulig om det går som man ønsker med reguleringsplanen som er ferdig om 2 uker. Rullebaneforlengelse fra 1601 meter til 2100 meter. Mer kan leses HER.

Mange takk til LN-MOW for tillatelse til å bruke hans bilder!:)

Replying to Topic 'ATA B757-300 på Molde Årø MOL/ENML...?'

Naa skvatt jeg, gitt ....... :D

Ble litt skremt jeg også :).... Hadde vært et fint syn det da :D

Trodde kanskje julenissen var flyttet nordvestover...

Men Viggo, du må oppdatere "flyselskap"-sida:) WF har då floge frå Ørsta/Volda til Molde!!:)

Det bildet av Hawaiian-maskinen, har du en direkte link til dette i Airpicsbasen? Jeg ser for meg en utskiftning av Thai 747'n som pryder desktopen nå...

Det har du rett i wf145. Det er også et par andre destinasjoner og flyselskaper som mangler. Holder på å samle litt info for å få lista mest mulig riktig :) Så det blir snart rettet på.

enml: Takker, nå har jeg nytt bakgrunnsbilde!

Originally posted by enml

Rullebaneforlengelse fra 1601 meter til 2100 meter.

Kanskje dere kan ta imot Boeing 777 nå da? Det kan vel ikke være noe artig å sende slike fly til Værnes hver gang...;)

Niks morsomt det nei, men det hjelper vel ikke med 2100 meter på 777...?

..eller dere kan gå hit http://home.no/flyplassen/PH-TKB.jpg for å se B757 i Kristiansund... :)

Nytt bakgrunnsbilde her også...

Bildet av Boeing 757 på Kvernberget er tatt 15/6-1993

Her er en annen skjelden maskin på ENKB:

Boeing 727

Originally posted by enml

Niks morsomt det nei, men det hjelper vel ikke med 2100 meter på 777...?

Jeg tror ikke det største problemet er å lande hvis maskinen er lett. Det er vel heller et spørsmål om hvor mye oppstillingsplassene kan takle av vekt...:spin:

En 777 er vell ganske rullebane-efektiv. På LYR har de jo hatt besøk av en, og etter hva jeg kunne se av en film fra det besøket, brukte den rundt halve banen på avgang.
På Svalbard har banen TODA på 2323m...

Da kan vi jaggu få en 777 her i HAU også, ettersom vi har TODA 2360m på begge endene av rullebanen, etter forlengelsen :)

Nå som tør å sette penger på at det skjer en gang i løpet av de neste 5 årene? :p

Originally posted by SK1399

Da kan vi jaggu få en 777 her i HAU også, ettersom vi har TODA 2360m på begge endene av rullebanen, etter forlengelsen :)

Nå som tør å sette penger på at det skjer en gang i løpet av de neste 5 årene? :p

Brede rullebaner da med andre ord. :D

Hva i all verden en 777 skulle gjøre på HAU vet jeg ikke, men på 2300 meter skulle en 772LR med 110 tonn last og fuel klare seg bra.

Hehe... en liten formulerings feil i mitt forrige innlegg ja.

men med tanke på den nærmest konstante x-vinden, så hadde ikke 2300m i bredden vert det dummeste :spin:

PH-TKB3.jpg

Boeing 757 på Kvernberget

Den trappa der var vell ikke helt dimensjonert for B757? det første trinnet ut av flyet var veldig høyt..

Back