Asiana Club - noe å tenke på

Bizflyer

FinalCall.travel/no
Medlem
Asiana Club - noe å tenke på

Det er jo mye snakk om bonusprogrammer her inne, og hva som bør vurderes i forhold til å oppnå gull på billigste måte.

Her tidligere i sommer hadde jeg et par timers opphold i Asiana sin lounge på MNL og der ble jeg sittende å bla i deres ombordmagasin, som inneholdt en del info om deres bonusprogram; Asiana Club

Sånn umiddelbart synes jeg det ser ganske så positivt ut opptjeningsmessig. Jeg skal understreke at jeg ikke har sjekket forholdene rundt bonusuttak.

Men fakta er slik:

StarAlliance Silver = Asiana Gold = 20 000 miles eller 30 trips hos Asiana & StarA partners innen 2 år.
Star Allianse Gold = Asiana Diamond = 40 000 miles eller 50 trips hos Asiana & StarA partners innen 2 år.
Star Alliance Gold = Asiana Diamond Plus = 100 000 miles eller 100 trips hos Asiana & StarA partners innen 2 år.
Star Alliance Gold = Asiana Platinum = 1 000 000 miles eller 1 000 trips hos Asiana & StarA oppsamlet totalt.

Jeg antar at det siste kan sammenlignes med Lufthansens Honorary Circle og SAS sin Pandion.

Men i forhold til SAS og Lufthansen høres jo dette bra ut? Star A gullkort med bare 40 000 miles og over 2 år i tillegg. LH skal ha 100 000 miles innen ett år. SAS kan man ikke sammenlignes med miles opplegget, men det virker jo allikevel dobbelt så lett å få fullkort på Asiana som på SAS?

Hva synes dere?

BF:fly

Re: Asiana Club - noe å tenke på

Greit for folk paa oekonomi, dog langt fra det beste programmet, men for businessreisende, er opptjeningen elendig i forhold til SAS.

Mange bookingklasser gir 0, 25 og 50%, saa det er litt av ett hinderloep.

Denne statusen er sikkert den enkleste maaten aa oppnaa Star Gold, men fordelen med aa ha toppstatus med sitt hjemmeselskap er forsvinnende lite og opptjeningen er langt fra det beste baade paa oekonomi og business.

Platinum er ikke som Hon eller Pandion. Det er livstidsstatus etter du har opptjent en mill poeng eller reist 1000 ganger med Asiana.

Da er det enklere aa oppnaa livstidsgull ved aa opptjene BMI gull 10 aar paa rad, det gir livtids gull for 380K status miles

Aegean Miles & Bonus gir Star Alliance gold ved 20.000 miles. Opptjening er ok(nesten samme modell som BMI), og uttak ser også helt greit ut.

Er du interessert i kun *A Gold, vil jeg anbefale å sjekke ut M&B. Ett hinder er dog at det er ingen opptjening på billigste billetter hos SAS.

Greit for folk paa oekonomi, dog langt fra det beste programmet, men for businessreisende, er opptjeningen elendig i forhold til SAS.

Mange bookingklasser gir 0, 25 og 50%, saa det er litt av ett hinderloep.

Jeg er Asiana Club Diamond, og Asiana Club har været mit primære *A program i cirka 5 år. Det er elendigt mht Biz og First, da de kun giver 125%/150%, men på economy er det mere fordelagtigt end de fleste andre *A fordelsprogrammer.
Eksempler (har selv fløjet flg):

Swiss Economy, bookingklasse E
SAS Eurobonus 25%
UA Mileage Plus 0%
Miles&More 50%
Asiana Club 70%

Air New Zealand, bookingklasse T
SAS Eurobonus 25%
UA Mileage Plus 0%
Miles&More 50%
Asiana Club 100%

Back