Asbjørn Wikestad om lav priser

GF1

ScanFlyer Gold
Asbjørn Wikestad om lav priser

Økonomien har virkelig ikke bedret seg etter sammenslåingen av SAS og Braathens. Vi sliter med en kamp fra dag til dag for å overleve. Om noen sier noe annet er det i et anfall av overoptimisme, hevder leder Asbjørn Wikestad i Luftfartens Funksjonærforening

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article1344735.ece
 
Replying to Topic 'Asbjørn Wikestad om lav priser'

Earth to Wikestad?? Halleo???:spin: :spin:
Kanskje på tide at faaaargforeningene skaffet seg en ny leder. Han er ike veldig poppis blandt en del medlemmer og eks-medlemmer
 
Replying to Topic 'Asbjørn Wikestad om lav priser'

Merkelig at han får lov å fortsette hvis det er så mange som misliker han. Medlemmene trenger jo ikke stemme på hans kandidatur ved neste korsveg.....men
 
Replying to Topic 'Asbjørn Wikestad om lav priser'

Dette er grotesk .... totalt virkelighetsfjernt ... gi mannen en jobb i United!
 
Replying to Topic 'Asbjørn Wikestad om lav priser'

Eller hos gutta (for Gerd Liv er vel en av gutta!) i Folkets Hus?
 
Replying to Topic 'Asbjørn Wikestad om lav priser'

Han har et poeng: BUSK vil aldri kunne bli helt LCC, og bør ikke prøve, men ta vare på nettverksselskapsideen: vi yter mer - og koster mer. Og flyprisene må opp totalt, både for BUSK & DY.

Men ellers...hvordan dette skal skje er det ikke lett å bli klok på. Vil han at staten skal styre markedet? Skal selskapene dele markedet mellom seg gjennom avtaler? Vil han ta vekk konkurransen? Skal SAS ha like mange ansatte som den gang de var en dinosaur? Greit nok at SK ikke tjener penger nå, men tenk på hvordan det hadde vært om de ikke hadde gjort noe?
 
Replying to Topic 'Asbjørn Wikestad om lav priser'

SAS må jo få lov til å tilby det markedet ønsker.. De må også kunne selge billige billetter på langrutene - noe som skulle gi billige billetter fra Norge til København. Eller vil "pampen" at nordmenn skal fly via andre land?
 
Replying to Topic 'Asbjørn Wikestad om lav priser'

Kanskje han har gullkort hos KLM, BA, Finnair etc :)

Men han har ett poeng også. Er også enig i at SAS bør få tilby det passasjerene vil, men jeg tror faktisk at SAS hadde tjent på å vise at dem IKKE var noe lavpris-selskap, noe mange begynner å få følelsen av. Ulikhetene mellom SAS og Norwegian blir mindre og mindre.....ikke misforstå nå...det er fortsatt forskjell, men mange ting har endret seg i begge selskaper.



Økt antall avganger innenlands hos Norwegian
Fjerning av gratis mat, aviser etc hos SAS
Minimalt med bonuspoeng hos SAS på lavprisbillettene
listen er lengre......
 
Replying to Topic 'Asbjørn Wikestad om lav priser'

Ja det er en utvikling jeg ikke liker...men som faktisk det enkelte selskap må lov til å bestemme over selv!
 
Replying to Topic 'Asbjørn Wikestad om lav priser'

Jeg liker ikke Svikestad jeg heller, men jeg synes faktisk han har ett poeng her i en del han sier. bla om å distansere seg fra lavprisselskapene.
 
Replying to Topic 'Asbjørn Wikestad om lav priser'

Men nordmenn er nordmenn og da er det best å pakke alt inn i en Rema-pose...
 
Replying to Topic 'Asbjørn Wikestad om lav priser'

Wikestad hevder seg feilsitert:

Asbjørn Wikestad tilbakeviser påstander i Dagsavisen
[30. november 2004 kl. 09:45]

Asbjørn Wikestad fra LFF tilbakeviser oppslaget i Dagsavisen sist uke.

Dagsavisen kom sist uke med en artikkel der Asbjørn Wikestad bl. a. ble sitert på at SAS må gi opp lavprisflygningen og la Norwegian alene dekke dette behovet. Wikestad sier han er feilsitert og presiserer her hva han har sagt til avisen:

SAS tilbyr lave priser både innen Norge og internasjonalt. Det skal SAS fortsette
med. I tillegg ser det ut til at en del av markedet ønsker noe mer enn bare lave
priser. Derfor er det naturlig at produktet nå blir noe mer differensiert på de
internasjonale flygninger. Kanskje vil også det norske markedet etter hvert ønske aviser og servering tilbake på de innenlandske ruter.

Hele den internasjonale flybransjen sliter fortsatt økonomisk. Så også SAS.
Selskapet er gjennom en meget tøff periode som setter store krav til alle ansatte.
Personalet har virkelig brettet opp ermene og gjort sitt aller beste. Nå begynner
vi å øyne resultatene, økonomien er i ferd med å bli bedre.


SAS konkurrerer med de store flyselskapene "ute". Norske myndigheter må, som
andre lands myndigheter, føre en politikk som ikke er konkurransevridende i eget
selskaps disfavør. Tillater andre land som f.eks. Frankrike, England og Tyskland
opptjening og bruk av bonuspoeng på innenlandsreiser, må norske myndigheter
gjøre det samme for reiser innen Norge. Inngår andre lands myndigheter storkundeavtaler
primært med eget selskap, må norske myndigheter gjøre det samme ovenfor SAS.

saxet fra SAS Braathens intranett
 
Replying to Topic 'Asbjørn Wikestad om lav priser'

Det er sikkert fordi han plutselig ble et tema her på forumet at han går ut og unnskylder seg :p
 
Replying to Topic 'Asbjørn Wikestad om lav priser'

Originally posted by CK

SAS tilbyr lave priser både innen Norge og internasjonalt. Det skal SAS fortsette
med. I tillegg ser det ut til at en del av markedet ønsker noe mer enn bare lave
priser. Derfor er det naturlig at produktet nå blir noe mer differensiert på de
internasjonale flygninger. Kanskje vil også det norske markedet etter hvert ønske aviser og servering tilbake

SAS konkurrerer med de store flyselskapene "ute". Norske myndigheter må, som
andre lands myndigheter, føre en politikk som ikke er konkurransevridende i eget
selskaps disfavør. Tillater andre land som f.eks. Frankrike, England og Tyskland
opptjening og bruk av bonuspoeng på innenlandsreiser, må norske myndigheter
gjøre det samme for reiser innen Norge. Inngår andre lands myndigheter storkundeavtaler
primært med eget selskap, må norske myndigheter gjøre det samme ovenfor SAS.

saxet fra SAS Braathens intranett

Jøss - skal SAS tilpasse seg MARKEDET? Oj, det var nye toner fra Mr Fagforeningsboss :)

Men jeg er dønn uenig i at man skal innføre bonuspoeng igjen. At andre land lar kundene innenlands betale (med manglende konkurranse) for at dinosaurene skal konkurrere utenlands blir ikke mindre dumt om vi gjeninnfører det her.
 
Back
Top