Artige meldinger fra flyene

Hva med Lufthansa-maskinen som var på final og tårnet legger en spitfire inn foran og informerer Lufthansa om at han bare kan holde farten oppe fordi Spit´en ikke skal lande, han skal fly en low approach.
Svaret fra Lufthansa, med tung tysk aksent: " Oh, I´ve flown behind Spitfires before, they didn´t land either"

Cheeky bastard!
 
Eller den engelske eller amerikanske piloten som sliter litt med aproach ved Frankurt...eller hvar det Hamburg... Så spør tower litt småirritert og ironisk spør: "first time in Frankfurt?" Hvoretter piloten kontant svarer "No, I've been here quite a lot of times but we never landet"!
 
"Fritz have you looked into the oven" ?

Jeg har sett flere slike referanser til andre verdenskrig, men jeg tviler litt på at de er ekte... Hadde noe slikt kommet fra en El Al-pilot sagt noe slik, og det var blitt fanget opp av rette vedkommende, så hadde det blitt et rabalder som jeg tror vi hadde hørt mer om.
 
Jeg tror nok flere av disse har vært sagt av folk her og der i verden, menat det nok var på 60- og 70-tallet når regnestykket på folks alder stemte bedre og man ikke hadde scannere/internett/nettaviser i en herlig symbiose som må lage saker av alt hele tiden.

-A
 
hehe den var bra.. ingen som har noen opptak av isak da? har hørt mye morsomt fra den munnen siden jeg begynte med spotting, siste er vel når jeg ringte og fikk landingstid på atlas`n med madonnautstyr, da han mente at madonna skulle losse flyet sjøl kun iført bikini.. eller den gangen han ga en dy-maskin landingsklarering og i samme slengen ga dem pauseresultatet i tippekampen.. Og ikke minst når en widerø-maskin spurte om å benytte seg av påkjørsel A1 for å unngå å stå i kø lenger opp, "det er greit det, bare tax i vei du, men når du kommer til kløfta har du taxet for langt.." har glist mye av den mannen gitt
 
Og så har vi denne da, fra Kjevik med bane 22 og tidligere Braathens flight BU222 til Oslo: (mye 2-tall)

BU222 taxi and hold short of rwy22.
Taxi and hold short of 22, BU222.
BU222 enter 22 and wait.
Enter 22 and wait, BU222
BU222, wind 220 22 kts. cleared takeoff 22.
Cleared takeoff 22, BU222.
;)
 
Og i danmark er det best å snakke på engelsk så de ikke svarer på dansk:

"Lima November........Squawk treoghalvtressfireogfirs QNH nihundreogtreoghalvfems" (eller noe i den duren)
 
Synes denne her er vittig :D

ATC: "N123YZ, say altitude."
N123YZ: "ALTITUDE!"
ATC: "N123YZ, say airspeed."
N123YZ: "AIRSPEED!"
ATC: "N123YZ, say cancel IFR."
N123YZ: "Eight thousand feet, one hundred fifty knots indicated."
 
Back
Top