• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Arthur Hailey er doed

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Mannen som ga oss 'Airport' - mesterverket (?) som iallefall jeg har lest flere ganger enn noen av Morgan Kane-boekene mine ...

Og filmen!!

Arthur Hailey Takes His Final Flight
Finally, before we leave you this week, a tip of the hat to author Arthur Hailey, who died last week at the age of 84.
I know. I know. He wrote pretty formulaic stuff. But he did write "Airport". And let's face it -- where would we airline junkies be without "Airport"?
Described on one site as, "Old-fashioned disaster thriller built around an all-star cast, fairly moronic script, and an unavoidable accident during the flight of a passenger airliner," the movie is, nonetheless, etched in every card-carrying airline junkie's brain.

That's okay Mr. Hailey. We know you didn't write the script, just the book.
Just think. Without Arthur Hailey we never would have come to know Captain Vernon Demarest (Dean Martin), the clichéd womanizing pilot. Or Joe Patroni (George Kennedy), the "Gee nothing can stop me" maintenance guy. Or Gwen (Jacqueline Bisset), the long-suffering flight attendant girl friend of that hard-to-not-like womanizing Vern.
Dean was the man.
Fra PBB Newsletter

Replying to Topic 'Arthur Hailey er doed'

Lest Airport og Hotel flere ganger... Pluss en bok om legemiddelbransjen. Han var en kjempegod forfatter...synes nå jeg i allefall...

Har både boken og videofilmen av airport i hyllen. Har både lest og sett de flere ganger.

ogsaa verdt aa lese av samme forfatter er "banken" og en bok som handlet om nyhetsdesken paa en tv-kanal... (sorry, veldig ot)

Har også lest airport, både på engelsk og norsk, og må si jeg liker den veldig godt.

Er det forresten noen som har andre bøker som kan minne om denne å anbefale?
Har hittil bare funnet endel faktabaserte bøker, men nesten ingen som den han har skrevet.

http://www.fantasticfiction.co.uk/authors/Arthur_Hailey.htm

Her er hans bibliografi ... ditt lokale bibliotek har dem sikkert alle sammen, det var der jeg i sin tid oppdaget ham.

Ser at det er flere jeg ikke har lest. Skal sjekke Amazon.com - de har jo også brukte bøker.

Back