• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Årsak til kansellering?

seilfly

Infrequent traveller ;-)
Årsak til kansellering?

Er det noen som vet hvorfor SK394 fra Bardufoss til Oslo i dag ble kansellert?
På forhånd takk!

Replying to Topic 'Årsak til kansellering?'

Lack of crew, står det på den der..

Har vært ett par kanseleringer idag har jeg sett. Teknisk og Crewmangel samt at noen fly fremdeles sliter litt i køben.

Merkelig! Jeg trodde SAS hadde for mange crew?

Snakka med en av passasjerene som skulle vært med på denne i dag. De var blitt busset til Tromsø, og han var rimelig forbannet. Det skulle etter sigende være 15 pax på denne ( ifølge en av de ansatte på BDU), og det var derfor den var kansellert. Dermed var fakkelen kastet.........

Det slites med ettervirkninger etter de siste dagers uvaer ..
http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article540918.ece

Etter slike uregelmessigheter, tar det noen dager aa faa alle biter tilbake paa plass. Og selvfoelgelig ofres de rutene hvor faerrest beroeres ... Det gjoer jo til og med Ryanair: ;)

“A critical staff shortage and too few passengers are the real reasons,” said a Ryanair insider. “Cancellation is the only sensible option.”

Mitt fly fra LON-OSL i kveld, SK812, er også innstilt. Noen som vet hvorfor?

Jeg er booket over på SK810, men også denne maskinen er forsinket. Forventet avgangstidspunkt fra LHR er 1945. Da skal vi vel normalt være på OSL ca 2245. Om ENGM RAMPen er på jobb så får du se om ikke du kan plassere LHR-maskinen strategisk slik at jeg rekker flyet til TOS kl 2320...;)

jy

På SK 812 står det "lack of flight deck"........

Originally posted by LN-FHU

På SK 812 står det "lack of flight deck"........

Det er jo ekstremt betryggende....:D

Jeg så SK4544 til Alta og returen SK4543 også var kansellert i dag. Den lå inne som kansellert flere timer i forveien. Høyst uvanlig at den blir kansellert om det ikke er værmessige ting da.

SAS Braathens har store crewproblemer som følge av mye ekstra tid i helga grunnet uværet som har vært rundt om i Norge. Det er nok mulig at det blir forsinkelser på de siste avgangene i kveld og ikke umulig at noen må kanselleres.

Ja ser at SAS Braathens har innstilling til Harstad/Narvik i dag også i tillegg til Bergen og Ålesund

Originally posted by SK384

Jeg så SK4544 til Alta og returen SK4543 også var kansellert i dag. Den lå inne som kansellert flere timer i forveien. Høyst uvanlig at den blir kansellert om det ikke er værmessige ting da.

no crewopplegg som gjorde at denne var kansellert..

Back