ARN kan bli port till Asien

• Thread starter Thread starter ATC
  • Start date Start date
Omkomne svensker eller ikke, mener og huske at det foretas 800000 reiser til Thailand per år, helt sinnsykt mange. Osl arn er vel også blant de beste rutene en overhode kan fly, så med flyvninger fra arn LH kan en jo samtidig rettferdiggjøre flere flyginger per dag og ta ut ekstra premium for de som bare flyr osl-arn?

Jeg trodde for øvrig at 787 var utviklet nettop fordi Boeing mente hub-filosofien ville svekkes i motsetning til Airbus med A380?

Så var det dette med at SGN i dag heter Ho Chi Minh City da sk931.

For undertegnede og min arbeidsgiver hadde det vært helt perfekt med direkteflight til SGN siden vi har et datterselskap i Vo Van Tan gaten.
Ved det Kurt, men den er vel lige så kendt som Saigon og det er jo stadig SGN
Hilsen Ole

Naturlig nok, når det er 9 mill svensker i Sverige og 5 mill nordmenn i Norge så er det større passasjergrunnlag i Sverige...

Men, for min egen del. Hvis jeg har valget mellom å reise OSL - ARN - BKK med Norwegian, eller Thai fra OSL til BKK. Så hadde jeg valgt Thai 9 av 10 ganger (må prøve Dreamlineren også).

I mitt hode blir Norwegian bare en konkurrent til alle de andre alternativene hvis det ikke blir direkteruter til Asia fra Gardermoen.

Men det er nå meg.

Ved det Kurt, men den er vel lige så kendt som Saigon og det er jo stadig SGN
Hilsen Ole

Jeg nægter konsekvent at kalde byer det som diktaturer har besluttet at omdøbe dem til, til ære for en tidligere leder. Derfor vil jeg nu og fremover alene referere til byen som Saigon! Burma kalder jeg også stadig for Burma.

Naturlig nok, når det er 9 mill svensker i Sverige og 5 mill nordmenn i Norge så er det større passasjergrunnlag i Sverige...

Men, for min egen del. Hvis jeg har valget mellom å reise OSL - ARN - BKK med Norwegian, eller Thai fra OSL til BKK. Så hadde jeg valgt Thai 9 av 10 ganger (må prøve Dreamlineren også).

I mitt hode blir Norwegian bare en konkurrent til alle de andre alternativene hvis det ikke blir direkteruter til Asia fra Gardermoen.

Men det er nå meg.
Enig i den. DY skal være veldig billige for at jeg skal bytte fly istedenfor å fly direkte.

Enig i den. DY skal være veldig billige for at jeg skal bytte fly istedenfor å fly direkte.

Jeg ser ikke for meg at DY kommer til å konkurere på setekomfort og service. Når de da heller ikke tilbyr nonstop flyvninger ser jeg liten grunn til å velge å fly med dem med mindre de gir bort billettene tilnærmet gratis.

Jeg ser ikke for meg at DY kommer til å konkurere på setekomfort og service. Når de da heller ikke tilbyr nonstop flyvninger ser jeg liten grunn til å velge å fly med dem med mindre de gir bort billettene tilnærmet gratis.

Har det ikke vært nevnt tidligere at DY's drømmefly blir ganske trange hvis man ikke velger den mini biz klassen?

Heller flybytte og bedre plass en direkte og trangt :)

Hverken OSL eller ARN vil funke for DY som IC hub i dagens form med dagens rute-nett. De rett og slett har ikke nok nödvendig feeder-ruter og en riktig feeder-system som kunne mate disse flygninge...

Jeg er litt skeptisk og ville har ikke vaert overrasked dersom de IC planene ble utsatt med 0,5 - 1 ar bare for a fa forutsetninger pa plass. Norwegian som organisasjon ma i like grad tilpasse seg, deres rute-struktur ma bli justert og all dette klarer man ikke i ett ar.

Norwegian har vel planlagt dette flere år allerede ... Tror nok de er ganske godt forberedt. Grunnen til at de ikke allerede er i lufta med sine long haul flygninger, er vel kun fordi de venter på forsinkede 787

Nice birdie ....

f7ea8e5c4cbda03a0f693cfc9dc10d22-a_-2_2.jpg

Last edited:
Enig i den. DY skal være veldig billige for at jeg skal bytte fly istedenfor å fly direkte

Tror du ikke at de kommer til å være det? Iallefall i oppstarten, for å tiltrekke seg kunder.

Har det ikke vært nevnt tidligere at DY's drømmefly blir ganske trange hvis man ikke velger den mini biz klassen?

Er dette noe som er bekreftet, eller antagelser?

Kjos har overrasket så mange ganger før, så jeg vil ikke bli overrasket, om han overrasker nok engang;)

Finner ikke igjen tråden hvor dette ble diskutert, men det ble vel fastslått 31-32 tommer med den konfig'en de har valgt, gjorde det ikke .. ?

Back