ARN-EWR i morgen

Blir spennende å se om SAS klarer å få tak i B767 og hvilke ruter de satser på. Kan virke som en satser på B767 vestover, og Airbus østover....
 
Blir også spennende å se om det er noen av sine "egne" maskiner man får tilbake eller om de er nyere...
 
Kanskje enklere om en får tak i sine egne gamle.....men tror ikke det blir det viktigste.Akkurat nå så har vel SAS mer enn nok med å FINNE noen B767 generelt, enn å kunne velge sine egne gamle.
 
Skjønner ikke at det å finne noen skulle være så vanskelig. Det står vel en del ex-TWA maskiner parkert, ex-SAS og nå ex-HollandExel er vel også parkert...
 
Skjønner det heller ikke.... Kanskje viktig å ikke finne masknene FOR fort heller for SAS. Men det blir bare spekulasjoner - som vanlig ;)
 
Originally posted by EB
Blir også spennende å se om det er noen av sine "egne" maskiner man får tilbake eller om de er nyere...


Icelandair har jo to maskiner som er ex-SAS (TF-FIB og -FIC), så om de skulle samarbeide mer i fremtiden så er det jo en fair sjanse for at en av disse maskinene blir leiet inn på eventuelle SAS-ruter. :spin:
 
Etter at SFO-ruten til FI blir lagt ned i september trenger vel FI noen som kan bruke den 767`n...
 
Har Icelandair B767? SAS har jo bestemt seg for å skrinlegge B757 etter hva jeg har hørt....så B767 blir det nok.
 
Kanskje ikke...men så varer jo ikke SFO ruten til FI så lenge heller da!
 
De har vell neppe skaffet seg en 767 for kun å fly EN sommer sessong!
De har sikkert planer for bruk av dette flyet od om ruten er en suksess blir den sikkert opptatt neste sommer også.
 
Originally posted by MartinLangaas
De har vell neppe skaffet seg en 767 for kun å fly EN sommer sessong!
De har sikkert planer for bruk av dette flyet od om ruten er en suksess blir den sikkert opptatt neste sommer også.
Si ikke det - de samarbeider jo med SAS som åpner og lukker ruter ;)
 
FI tjener jo penger på å lease ut fly - så det kan være at de tjener vel så mye penger på lease den ut til SAS som å fly den selv. De har jo 10 B737-800 i bestilling som de heller ikke skal fly selv! Om det blir ny SFO rute neste år - vites vel ikke ennå...
 
Men er det noen som aner om SAS nå bare vurderer EN rute åpnet fra Osl, eller kan vi håpe på noe øst også?

Jeg har tenkt på at det måtte da være en ide om SAS fløy Oslo-Bergen-New York.
Nå har jeg ingen aning om hvordan dette stiller seg økonomisk gunstig, men i antall pax, kan jeg ikke fatte noe annet enn at det ville være ett slag i siden til KLM.

Mange Amerikanere skal til vestlandet og ikke Oslo.
Bergenserne får en direkterute som tar opp konkurransen med KLM fra Flesland
Alt i alt, fullere fly.
 
Bergen er nok en bra destinasjon i sopmmerhalvåret... Men for nordmenn på Vetslandet skal man alikevel komme seg til Bergen og da blir vel egentlig ikke det totale tilbudet bedre. Det er vel fortsatt flest fra Østlandet som flyr...
 
Ikke verre å fly folk til Bergen enn å fly dem til Oslo for så å gå ombord i flyet til USA. Kanskje man hadde fått til å hatt et par ukentlige avganger med B767/757 fra Bergen til USA om sommeren. Sikkert mange amerikanere som vil til Vestlandet å se fjordene
 
Trro vel fokuset bør være å få på plass (igjen) en rute fra Norge til USA. Da er det naturlig at den starter i Olso. Blir det nå en form for konkurranse (ikke ulikt norsk tankegang) at alle byer skal ha sin rute til USA - så kommer vel neppe en fra Oslo heller. Er ikke SVG forresten like bra eller bedre resten av året enn Bergen?
 
Back
Top