ARN, CPH og OSL hva blir sluttstatistikken for 2007?

Nå som Norwegian og Avinor har sluppet sine tall burde vel Osl sine tall offentligjøres snart

Siffrorna har blivit offentliga:

+ 8,2 procent i december och för hela 2007 + 7,8 procent eller 19 043 800 passagerare totalt.

Og de som ikke har fått med seg hva OSL ikke har fått opp på sin sider enda, men Avinor har på side - så slik er tallene for OSL:

Passasjertall desember 2007: 1 290 724 som tilsvarer +8,2%

Passasjertallet for hele 2007 blir da: 19 043 800 som tilsvarer +7,8 %

Andre analyser fra min side får vente til i kveld, men det ser ut til at jeg bommet med rett over 40 000 passasjerer i mitt estimat for desember.

wow! +8.2 i Desember med alle problemene?

Jøsses

Har du linken så vi får sett detaljerte tall?

og fortsetter veksten ut 2008 får vi 20522916 reisende fra Osl!

Last edited:
Oj, det betyr at OSL ligger foran ARN med 1 130 721 passasjerer!
- bare bak CPH med 2 361 726 passasjerer!

Last edited:
Noe annet en også kan lese ut av statistikken til Avinor er at det nå en under 50% av passasjerene som er innom OSL på sin flytur - direkterutene til Norwegian, SAS, Sterling, KLM, Star og Coastair begynner å ta godt unna (dette gjelder som sagt bare Avinor-flyplasser, derfor ikke Ryanair/Wizzair på Torp nevnt).

Re: Trafikkstatistikk 2007

Og OSL + 8,1522 % frem i Desember gitt!

Kurt! Hvor er'u ? :) May I have some graphics please?

Ellers kom OSL ut på 19 043 800 passasjerer i 2007, hvilket er + 7,8 % for året i sin helhet!

:nor

Last edited:
Og hvis OSL regner med 7 prosent økning neste år, så vil vi jo havne på cirka 20,4 millioner passasjerer neste år....vi får følge med utover året, men at jeg får mye å gjørra fremover? Ingen tvil om det!

Jeg tipper vi runder 21 mill jeg, anyone care to bet against me? :D

:nor

Last edited:
Ryktet forteller om en økning på 15%!!!! i sommerprogrammet 2008. Det er i antall flybevegelser. Videre vekst er helt avhengig av at OSL greier å følge opp slik at det blir mer attraktivt for folk å reise fra ENGM enn ENTO/ENRY (IATA-koder er tull:)) Tenker da på ny T2 på nordsiden av dagens, nytt bagasjeanlegg osv.

Jeg håper og tror at man vil fortsatt vil gå for en sentralisert terminalløsning. Hadde vært fint med ny pir dedikert til utenlandsavgangene, så kan dagens pir brukes til innenriks :)

En till som "hotar" ARN: för 2007 kunde Helsingfors-Vanda uppvisa en passagerartillväxt på 7,8 procent, alltså lika mycket som OSL. Imponerade med tanke på att inrikestrafiken precis som på ARN minskade (men inte med lika mycket). Under hela året reste totalt 13 090 744 passagerare genom flygplatsen.

Nu skiljer det mellan HEL och ARN "bara" 4,8 miljoner passagerare.

Ingen her inne som setter lit til Kobros utalelse om oversjøiske ruter?

Jeg venter vel mere paa Kobros og OSL's handlinger...om de oensker Intercontinentale ruter maa de sette i gang aa jobbe for dem, ikke sitte paa kontoret aa haape at noen finner frem til dem.....SEATAC har 2 personer som jobber paa heltid med kun med nye interkontinetale runder, de reiser rundt til aktuelle selskaper gjerne 3-4 aar foer det blir aktuellt...forarbeidet for aa faa Air France til Seattle tok 4 aar, 3 turer til Paris med Guvenoeren, 6 turer med topper fra Naerings livet i Seattle (Boeing, Adobe, Amazon, Starbucks, Veslemjuk med flere) de inviterte Franske Reiselivs Journalister, de var 2 ganger i aaret i Paris i moeter hvor de la frem statistikk....dette er hva flyplassen selv gjorde.....hva har Kobro og vennene hans gjort...???

Jeg møtte to hyggelige folk fra OSL på messa i dag som jobber med akkurat dette. Dem skal til KUL på Routes 08. Jeg var dog i selgermodus og ville ikke "presse" dem på dette.

Jeg regner da med at OSL har folk som jobber med dette, hvorfor gå utifra at man sitter passiv og tror selskapene skal komme av seg selv?
Slikt tar vel gjerne tid, og tålmodighet er vel et nok et nøkkelord her.

Tror du kan være inne på noe her, ja. Det er alltid lett å klage når man sitter på utsiden og ikke har adgang til fakta.

Da kommer en graf som Morten etterlyste som er stort sett selvforklarende

Attachments

• 12mnd_rullerende.jpg
    12mnd_rullerende.jpg
    64.8 KB · Views: 121
Takker for grafen KGL
Når OSL er nærmere 20 enn 30 millioner, så er det faktisk en stor flyplass i internasjonal målestokk også... Og det er ikke mange årene til!

Back