Årets mest hårreisende fra Finnair?

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
Årets mest hårreisende fra Finnair?

Press release

18.7.2008

Via Helsinki is good for the environment

Passengers can save up to 10 % in carbon dioxide emissions by choosing a direct flight route. Finnair and Helsinki Airport offer passengers direct, fast connections between Europe and Asia. The viahelsinki.com website now allows passengers to calculate fuel consumption and carbon dioxide emissions in addition to comparing travel times on routes between Europe and Asia either via Helsinki or through other European cities.

Helsinki Airport is located on the Great Circle Route between Europe and Asia, meaning that it is always on the way. Thanks to the geographical location of its hub and its modern fleet, Finnair passengers save time, fuel and cut emissions by flying via Helsinki. For instance, passengers flying from Berlin to Seoul save over 10 % in carbon dioxide emissions by flying via Helsinki rather than through Frankfurt.

Finnair’s route network includes 11 major Asian cities: Tokyo, Osaka and Nagoya in Japan, Mumbai and Delhi in India, Hong Kong, Shanghai, Beijing and Guangzhou in China, Bangkok in Thailand and as its newest destination, Seoul in South Korea.

As a transfer point, Helsinki Airport offers quick, hassle-free transfers and a wide variety of services, including wine bars, cafes, restaurants and boutiques focused on Finnish design. The airport is building a new terminal extension to accommodate growing Asian traffic and Finnair will open a luxurious Spa and Wellness centre there in autumn 2009 adjacent to its new via.Helsinki Lounge.

The viahelsinki.com website allows passengers to compare flight distances, time, calculate their emissions and book tickets on Finnair. The site also offers information on Helsinki Airport services.

Finnair Plc

Communications

18.7.2008

Re: Årets mest hår-reisende fra Finnair?

Men et godt "stunt" i disse karbontider:D

patetisk vil jeg si at det er. Å si at det er "miljøvennlig" å fly med Finnair over HEL er det samme som å si at en hamburger uten ost er "slankjemat" i forhod til en cheeseburger.... HUMBUG!

Nuvel... Det er jo ganske mange flyselskaper som bruker svada markedsfoering. SAS har jo denne flotte, groenne logoen paa mange NG motorene mens de fortsatt flyr en stabel med MD miljoesvin.

Men det er kanskje ikke saa smart aa sende en pressemelding om slikt som Finnair gjoer her. Kanskje de har laert av sleske Kjos?? :P

Att flyga MD11 kan väl inte anses så miljövänligt? Inte A340 heller för den delen.

Dette syntes jeg var en kuul gimmick i disse miljøtider...og alle monner drar - også det å kutte osten CK!

Helt enig EB - dessuten; såpass bør hårsåre SAS-tilhengere (som jeg forsåvidt også er) tåle.

Dette er genial markedsføring og man at gremmes i Frösundavik er nok like mye pga NIH-syndromet. Da kan man lure på hva som er patetisk. Finnair har skjønt hva som fyller seter. The stooges of Frösundavik, well, will remain the stooges of Frösundavik. Jeg innrømmer gjerne at jeg fortrekker SAS siden det er mitt "lokale" selskap, men er det ikke på tide at man der skjerper seg i stedet for å sutre når konkurentene gjør noe bra?

Er vel ikke såå mye drøyere enn reklamer om CDA'er og grønne landinger..? Dumt denne CO2-hysterien tar helt over spør du meg (og IATA)

Dette er genial markedsføring og man at gremmes i Frösundavik er nok like mye pga NIH-syndromet. Da kan man lure på hva som er patetisk. Finnair har skjønt hva som fyller seter. The stooges of Frösundavik, well, will remain the stooges of Frösundavik. Jeg innrømmer gjerne at jeg fortrekker SAS siden det er mitt "lokale" selskap, men er det ikke på tide at man der skjerper seg i stedet for å sutre når konkurentene gjør noe bra?

Og loadfaktoren til Finnair sitt interkont kontra SAS interkont er hva??

I rest my case hvem som er the Stooge her.. :rolleyes:

Last edited:

Og loadfaktoren til Finnair sitt interkont kontra Finnairs interkont er hva??

I rest my case hvem som er the Stooge her.. :rolleyes:

Det er nok du som sammenligner Finnair med Finnair - med eller uten rullende øyne :cool:

haha, genialt av Finnair! Ingen kan jo si at dette ikke er sant.....

Kanskje ikke genialt - men morsomt. Håper Finnair sparer de geniale ideene til noe viktigere...

Og Finnair er ikke de første (eller siste) som tar en liten "It's not lying, it's marketing".

Etter at FR kom på banen med sine uttalelser og sin annonsering så synes jeg svært mange flyselskap har litt "FR" vri på sine kampanjer og markedsføring.

Back