• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Arendal flyveplass (og andre flyveplasser på Sørlandet)

FlyTAP

ScanFlyer Blue
Arendal flyveplass (og andre flyveplasser på Sørlandet)

Interessant sak i Agderposten om hvordan flyplasskampen(e) var på Sørlandet før 1940. Sitat fra saken angående Arendal Flyveplass: "Planene for flyplassen på Vessøysletten var imponerende: Fire rullebaner, varierende fra 600 til 1100 meter."

At flyplassen i Kristiansand i utgangspunktet skulle ligge på Lund (1-2 km fra sentrum på det nærmeste) er jo også interessant med moderne øyne, hadde det fortsatt vært flyplass der idag om de hadde "landa" på dette valget?

link: http://www.agderposten.no/nyheter/m...kulle-arendal-danke-ut-kristiansand-1.1506960
 
Back
Top