• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Apollo-kontrakt til SAS

Re: Apollo kontrakt til SAS

Kan det tenkes at denne kontrakten har ført til at mange 737'ere må brukes på denne chartervirksomheten og derfor blir erstattet av MD'er på rutene CPH-OSL og ARN-OSL?

Har inntrykk av at det har vært uventet mange MD'er på OSL i den senere tid.

Kan det tenkes at denne kontrakten har ført til at mange 737'ere må brukes på denne chartervirksomheten og derfor blir erstattet av MD'er på rutene CPH-OSL og ARN-OSL?

Brorparten av Apollo chartrene er på lørdag til søndag.

MDene er danske og flyr stort sett på SK146, SK1462 og SK1478 + pluss litt på SK1460 som deles mellom norsk og dansk base. Samtlige flighter på hverdagene i de par siste uker har vært flydd med B737 mellom OSL og ARN.

Finner ingen slik pressemelding fra i år. Forhandles det fortsatt om pris?

Med dette volumet lurer jeg litt på hvorfor ikke Kuoni/Novair kan anskaffe en A321 til. Eller er det kanskje så stor forskjell på sommer- og vintertrafikken? Det er jo også en mulighet å leie ut overflødig vinterkapasitet, f.eks til Canada.

Beste hilsen Espen

Med dette volumet lurer jeg litt på hvorfor ikke Kuoni/Novair kan anskaffe en A321 til. Eller er det kanskje så stor forskjell på sommer- og vintertrafikken? Det er jo også en mulighet å leie ut overflødig vinterkapasitet, f.eks til Canada.

Beste hilsen Espen

Akurat dette tenker jeg også, kunne jo hadd minst seks-sju A321 fordelt på Finland, Sverige, Norge og Danmark...men A330 ordningen deres er kanskje ok?

Beste hilsen Espen

Akurat dette tenker jeg også, kunne jo hadd minst seks-sju A321 fordelt på Finland, Sverige, Norge og Danmark...men A330 ordningen deres er kanskje ok?
Oppsummeres greit i denne:

Brorparten av Apollo chartrene er på lørdag til søndag.

Back