Åpning av Alfa1 på BGO den 16. november 2011.

Re: Åpning av Alfa1 på BGO den 16. november 2011.

Det er jo kun en stripe med asfalt og attpåtil var det jo et lukket arrangement, med kun utvalgte tilstede. Bare det sier jo litt om hele opplegget. Bildene var nå i mørkeste laget også. Vanskelig og se detaljer.

Vel, nå er ikke dette bare en stripe med asfalt. Det er nedlagt et omfattende gravearbeider, elektroinnstallasjoner er kablet til eksisterende infrastruktur som er meget omfattende, underlaget er forsterket, det er lagt membran, asfalt er lagt for å tåle meget stor belastning. I belegget er asfalten rillet og lagt på en spesiell måte for drenering. Under arbeidet måtte man også ta hensyn til normal drift og sikkerheten måtte ivaretas.

At dette var et lukket arrangement er fullt forståelig. Man åpner ikke lufthavnen for allmennheten men inviterer enkeltpersoner og firmaer som har nær tilknytning til begivenheten.

Re: Åpning av Alfa1 på BGO den 16. november 2011.

Trodde egentlig at denne saken var ute av verden nå. Joda, jeg vet også at det er lagt ned et betydelig arbeid med den nye taxebanen, det har jeg jo sett selv. Det er jo også laget en tunnell under så fisken kan svømme fritt. Bare det var jo flott gjort.

Selvfølgelig vet jo jeg også at man ikke kan slippe hele byen inn på flyplassen, men med litt smidighet kunne det vært løst ved at man f.eks kunne få stå ved en sperring ved gjerdet. I utgangspunktet tror ikke jeg at det hadde kommet så mange folk heller, selv om nyskjerrigheten tar overhånd på de fleste i dag. Det hadde sikkert vært litt interressant for en del andre og tatt del i dette.

Men og slenge ut at jeg ikke må svelge sitroner, synes jeg var litt drøyt, men helt ok. Det skal jeg huske til en annen gang.

Men, denne kommentaren din ENGM 11, godtar jeg, for den var helt korrekt og saklig.

Back