Använde flygbiljett för att äta gratis i ett år

Re: Använde flygbiljett för att äta gratis i ett år

Dommen er helt på sin plass, da dette ikke er annet enn ren svindel og tyveri.

Er det? Fordi om ikke flyselskapet har tenkt at det er slik billetten skal brukes har de ikke lagt noen begrensinger på denne bruken.

En parallell er bleietilbudene som kolonialkjedene kjører, mer eller mindre konstant. Jeg tror ikke kjedene har laget dette tilbudet for at polakker, baltere og russere skal tømme pallene med bleier i løpet av sekunder for så å selge bleiene i sine hjemland. Men det skjer. Det er ikke ulovlig heller, for da hadde det vært stoppet.

Vidar

Er det? Fordi om ikke flyselskapet har tenkt at det er slik billetten skal brukes har de ikke lagt noen begrensinger på denne bruken.

En parallell er bleietilbudene som kolonialkjedene kjører, mer eller mindre konstant. Jeg tror ikke kjedene har laget dette tilbudet for at polakker, baltere og russere skal tømme pallene med bleier i løpet av sekunder for så å selge bleiene i sine hjemland. Men det skjer. Det er ikke ulovlig heller, for da hadde det vært stoppet.

Vidar

Epler og kokosnøtter ...

Du kjøper en vare, uten hensikt å bruke den, for å få gratis tilgang til en tilleggstjeneste som ellers koster penger (250 i SAS-loungene).

I tillegg bruker du varen til å skaffe deg adgang til et område kun reisende har adgang til.

Det er svindel.

Vidar

Mulig det ikke er forbud mot å gjøre disse handlene, men tollmessig er det faktisk ikke lov. Er en rekke eksempler på folk som er stoppet og tatt av tollvesnet på vei ut av Norge med bilen full av bleier.

Mulig det ikke er forbud mot å gjøre disse handlene, men tollmessig er det faktisk ikke lov. Er en rekke eksempler på folk som er stoppet og tatt av tollvesnet på vei ut av Norge med bilen full av bleier.

Nå ble jeg nysgjerrig, hvorfor bryr norske tollere seg om hva jeg bringer ut av landet? Av vanlige varer som bleier da selvfølgelig :-)
Beklager O.T

Nå ble jeg nysgjerrig, hvorfor bryr norske tollere seg om hva jeg bringer ut av landet? Av vanlige varer som bleier da selvfølgelig :-)
Beklager O.T

Varer med verdi over 5000 kr har deklareringsplikt ved utførsel. Unntak er transportmiddel i bruk, yrkesutstyr av mindre verdi og vanlig reisegods. Bleiesmuglerne overstiger nok verdigrensen med god margin og varene er ment for videresalg.

Re: Kreativ kar som har kost seg i lounge

Har tenkt tanken selv, men aldri prøvd - kanskje først og fremst fordi det ikke var praktisk gjennomførbart for undertegnede. :)

Med tanke på kostnadene med å komme seg til f.eks Gardermoen, som det er vist til i utallige tråder, er det vel kanskje ikke så lønnsomt heller. Med mindre du bor i gangavstand fra restauranten (loungen).

Vidar

Back