En flybillett er kjøpt primært å reise til et bestemt sted. The Business Lounge tilbyr mange flyselskaper til sine kunder, er bare en ekstra service. Som gjentatte ganger umbucht hans billett og til slutt kansellert, men heller benytter disse tjenestene i salongen for å fullføre, derfor oppfører seg i ond tro. Dette ble avgjort av tingretten (AG) i München på et søksmål Lufthansa (dom datert 27/02/2014, Ref 213 C 31293/13).
Retten beordret en "kunde" av flyselskapet til en utbetaling på nesten 2000 euro. Mannen hadde totalt 36 ganger siden den business lounge av Lufthansa og tatt det tilbyr slikt som mat og drikke tjenester. Dette ble gjort mulig ved en fleksibel én vei business class billett fra München til Zürich på prisen på € 744,46. Dette gjør det mulig for kundene å booke fortsatt gratis etter innsjekking. Denne mannen gjorde også. Med hans boarding pass fikk han tilgang til lounge i venteområdet. Slutten av 2012 han kansellert billetten hans og fikk tilbake airfare. Han gjentok 36 ganger uten noen gang faktisk flyr.
I juni 2013, Lufthansa gitt til kunden for hvert besøk deretter 55 euro. Han nektet med den begrunnelse at billetten ikke inneholder noen restriksjoner på antall overføringer. Han gjorde så bare brukt de mulighetene som tildeler ham Lufthansa. Med visningen, men sto han alene. Den AG München ga flyselskapet lov og beordret mannen til å betale erstatning. Han hadde brutt den generelle lojalitetsplikten. En passasjer må ikke bare betale billettprisen, men flyselskapet tillater å gi sine kontraktsmessige forpliktelser, noe som medførte i dette tilfellet, transport fra München til Zürich. Men visste mannen ikke vil.
Lufthansa er heller ikke nødvendig i den grad justere sine vilkår at deres tjenester ikke kan være klar utnyttet kontraktsbrudd. Business class billetter er bevisst åpent og fleksibelt design, fordi bedriftskunder måtte planlegge på kort varsel.
At mengden av erstatningskrav, retten hadde ingenting å klage om. Det anslås verdien av alle besøk i business lounge er også 55 euro.