Antonov-rollout og nye farger for NOK AIR

Blubird

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Begynner med den største begivenheten; den første Antonov AN-148 er ute og forventet første flygning er i november. Litt vanskelig å få et bra helhetsinntrykk ut fra dette bildet, men tror faktisk denne modellen har potensiale hos meg, rent designmessig...

For første gang på forumet kastes det terning på modell-design! :D Jeg er i godt humør etter helgen og gir den en 5'er!

http://www.skyliner-aviation.de/viewphoto.main?LC=nav2&picid=1436

Så til Thailandske NOK AIR, som har kommet med en mer fargerik variant av dekor på sine fly. Vesentlig mer eksotisk papegøye-preg på denne, og skal man først utsmykke et fly som en fugl så kan denne varianten funke. Dog fortsatt litt Donald Duck-preg på halefinnen som trekker ned.

Terningkast 3.

http://www.skyliner-aviation.de/viewphoto.main?LC=nav2&picid=1435

Replying to Topic 'Antonov-rollout og nye farger for NOK AIR'

så et bilde av en umalt An-148 i Flight International sist uke, og da så den ikke UT. Dette ser bedre ut her, men jeg er ikke helt overbevist....
Her er nok et bilde:
An-148_02.jpg

PS. Antonov websider er forresten helt håpløse - uansett hva du trykker på er svaret "file not found"

Nok Airs reviderete farger var bra! morsomt og fargerikt (og, for de som ikke har fått det med seg, nok er thai for fugl). Terningkast: 5!

Originally posted by Blubird

Begynner med den største begivenheten; den første Antonov AN-148 er ute og forventet første flygning er i november. Litt vanskelig å få et bra helhetsinntrykk ut fra dette bildet, men tror faktisk denne modellen har potensiale hos meg, rent designmessig...

For første gang på forumet kastes det terning på modell-design! :D Jeg er i godt humør etter helgen og gir den en 5'er!

http://www.skyliner-aviation.de/viewphoto.main?LC=nav2&picid=1436

Det är så en Avro med två motorer hade sett ut. :) Tärningskast 5

Vad beträffar Nok är så får den samma betyg.

Anton:
Vroom vroom. Det var det første jeg tenkte når jeg så det bildet.

Thainok:
Morsom sak, men hvorfor det nebbet på halen?

Antonoven ser jo virkelig lekker ut den !
Kryssing mellom BAe 146/RJ og Dornier 328 Jet.....
Den burde da ha muligheter også utenfor Russland. Er prisen den rette og den kan leveres med "kurante" motorer,- burde denne selge også i Europa og USA.

Terningkast 5......

Synes den ANtonoven var skikkelig stilig jeg, som noen sa, en Avro med to motorer!

Angående NOK AIR...yuck!

NOK er nok!!!!

An-148 er en oppgradert versjon av STOL flyet An-74 som hver sommer lander på Nordpolen. Det er et flott fly, med lasteluke bak (som sine stoooore brødre) og stor kabin (med få seter).
Her et bilde fra OSL An-74

På ei side fant jeg at den nye versjonene trenger litt over 600 fot lengre bane enn An-74. Noe som betyr at den beholder STOL egenskapene. DET er bra. :spin:

Antonov sin side funker nå 100% her hos meg.......

Antonov: Moderne og pent design, noe av det penere jeg kan huske. Skiller seg fra mengden, og jeg deler ut min første 6'er i sakens anledning.

Nok Air: Artig, men noe rotete. Nebbet gir en morsom snute på flyet og det skiller seg ut. Men det er noe som allikevel skurrer litt, terningkast 4.

Back