Antonov AN-225 - Made in China

T2000

Newcomer
En stor nyhet i flyverden, bokstavelig talt:

Myndighetene i Ukraina har inngått avtale med kinesiske Aerospace Industry Corporation of China (AICC) som skal bygge flere Antonov AN-225. I første omgang skal det bygges et nytt og modernisert AN-225, og kineserne skal bygge 2 fabrikker for dette.

Det skal bli spennende å se hva som kommer ut av dette samarbeidet

http://defence-blog.com/news/ukrain...new-a-225-super-heavy-transport-aircraft.html

Ukraine, China agree to jointly build new A-225 super-heavy transport aircraft

"The Ukrainian state enterprise “Antonov” and Aerospace Industry Corporation of China (AICC) signed deals to cooperate on the construction of a new A-225 super-heavy transport aircraft based on An-225. This was reported by war.163.com.

At the first stage, to produce second modernized An-225 “Mriya” aircraft at the production site of State Enterprise “Antonov” with subsequent delivery of the aircraft to AICC company. In the second phase plans establish production sites of the new A-225 heavy lift aircraft in China.

The Chinese group plans to build two production sites, one in Luzhou in Sichuan Province, and the second in Guigang which lies 300km west of Guangzhou."

Last edited by a moderator:
To fabrikker for Mrija virker som kashmar spør du meg. Drøm og mareritt for de uinnvidde.

Hvis man velger og se bort i fra spørsmålet om det blir noe av dette eller ikke, uansett hvor vesentlig det er. Så er det jo uansett et spørsmål hva som menes med fabrikker her. Ser man på et fly så lages jo delene, da alt fra deler av kroppen, vinger, motorer og annet som er på flyet), på veldig mange forskjellige febrikker, selv om de (ofte) monteres på et sted

Så vidt jeg vet så er ikke den 225 som eksisterer i dag, i bruk 24/7 og det finnes en 2nd airframe som er lagret i en hangar i Ukraina. Hadde verden hatt behov for flere 225 så hadde vel 2nd Airframe blit ferdigstilt.
Hadde de vært konkuransedyktige på driftskostnader så hadde de også kunnet bygge fler av dem. Dette virker som galskap på meg.

Er det noen på dette forumet som så denne nyheten komme?

Det har vært diverse rykter om at de skal bygge flere 225 i flere år, så får man se om det blir noe av denne gangen

Back