Antall seter i OY-VKG, - H og -I

raider66

ScanFlyer Rusty
Medlem
Hei!
Er det noen som kan oppdatere meg på setekonfigurasjonene på OY-VKG, -H og -I?

Skal en tur til Bulgaria snart og jeg ser at den maskinen som skal fly er en 333B som har 407 seter. Jeg lurer på om samtlige 3 maskiner har samme konfigurasjon i sommer, eller om de opererer med flere (Thomas Cook opererer også med andre benevnelser for A330-300, noe som kan tyde på at det er varierende konfigurasjoner på de forskjellige individene).

Noen som vet?

På forhånd takk!

Fredagshilsen fra Espen
 
Hei, Thomas Cooks Airline Scandinavia's A330-300'er har alle 407 seter i sommerhalvåret, hvorav 2 er blokkerte, slik at 405 seter er for salg. På vinteren reduseres tallet til 398 seter, p.g.a. annet behov.

Deres A330-200 har 360 seter og 325 seter, avhengig om maskinen er på engelsk register, eller dansk. Disse har en Royal class med 49 seter foran.
A330-300 har kun en setekonfig. På lengre turer anbefales det å bestille nødutgangrad (12 seter), da har man et par meter benplass.

Tally-Ho
 
Tricky one... In 2007 it was like this:
A330-300: 405 seats, 3 blocked
A330-200: 360 seats. Later become 323 because lack of penalty for
the ''fly-long-and-enjoy'' quality....

In 2002/-03 summer they had 411 seats...

For sure, they don't seem to have any feet on the ground according to
this confusing circumstanse....But again, its all part of the long haul concept.

As previous post, they certainly got 400+ on all registrations, even if it's
not sure -VKI could pull that much out of UK over the pound... So they go
out of around 370pax during that kind of operations, MTOW still 230.000kg.
The rest of them went down to the 212t version for economical purposes.

Example. Being confused, this one is to simplify it all.
http://dcaa.slv.dk/natregister/inde...&lens_F0_max=5&lens_F0_Exact=1&lens_F1=oy-vkh



Ps... During winter the main reason for going down in pax is due to bigger space available for galleys.

Regards,

OY-VKH
 
Last edited:
Bare en bitte-liten korreksjon til siste innlegg. På bakgrunn av long haul problematikk er A333 i Thomas Cook Airline Scandinavia nå godkjent for 233 T MTOM, og man ser på løsninger for å gå opp til 238 T, noe som vil kunne medføre krav til modifikasjoner på bl.a. understell. Ved behov "veies" flyene ned til 212 T MTOM, dette med hensyn til avgifter.
Ved 405 / 398 seters konfig. er det to seter som er blokkerte.

Tally-Ho
 
Back
Top