Jeg kom over denne posten på Flyertalk forumet
Det kom litt overraskende på meg, da jeg trodde SAS regnet ut poengene ut fra antall miles mellom flyplassene rundet opp til nærmeste hundre (dvs når man flyr et annet StarA selskap enn SAS)
Så f.eks. er det 886 miles mellom Oslo og Zürich (ref Great Circle Mapper). Dvs 900 poeng i eco og 1800 poeng i Biz. Mens SAS sier 2400 poeng i biz for denne turen.
Jeg trodde at dersom jeg fløy LX i biz ville jeg få 1800 poeng og om jeg fløy SAS 2400 poeng. Vil det nå si at dersom SAS har tilsvarnede rute vil man også få 2400 poeng om man flyr et annet StarA selskap?
Dette får nok ikke noen innvirkning på de kortere turene kanskje, men de som er over 600 miles vil vel bli berørt?
Noen som vet hva som er fakta her? Hva med andre destinasjoner som både SAS og LH flyr, som f.eks. DUS eller FRA. Hva er policy her?
BF:cool2
Please remember that SK already have left the miles concept intra Europe and is using fixed number of points for all routes. Those points doesn´t reflect the distance between airports. Same goes for awards.
Det kom litt overraskende på meg, da jeg trodde SAS regnet ut poengene ut fra antall miles mellom flyplassene rundet opp til nærmeste hundre (dvs når man flyr et annet StarA selskap enn SAS)
Så f.eks. er det 886 miles mellom Oslo og Zürich (ref Great Circle Mapper). Dvs 900 poeng i eco og 1800 poeng i Biz. Mens SAS sier 2400 poeng i biz for denne turen.
Jeg trodde at dersom jeg fløy LX i biz ville jeg få 1800 poeng og om jeg fløy SAS 2400 poeng. Vil det nå si at dersom SAS har tilsvarnede rute vil man også få 2400 poeng om man flyr et annet StarA selskap?
Dette får nok ikke noen innvirkning på de kortere turene kanskje, men de som er over 600 miles vil vel bli berørt?
Noen som vet hva som er fakta her? Hva med andre destinasjoner som både SAS og LH flyr, som f.eks. DUS eller FRA. Hva er policy her?
BF:cool2