Ansatte i luftfarten ønsker svartelisting
Parat Luftfart ute med pressemelding:
http://www.paratluftfart.com/List.aspx?m=159
Parat Luftfart ute med pressemelding:
http://www.paratluftfart.com/List.aspx?m=159
- Å nekte noen å delta i deler av samfunnet ved en ren administrativ avgjørelse, bryter med helt grunnleggende rettssikkerhetsprinsipper.
- En kontroll vil ikke bli effektiv uten en omfattende og kostbar ID-kontroll.
- Uansett ønsker man å kontrollere personer, ikke navn. Å sjekke mye brukte navn mot lister over personer, er i beste fall en lite presis vitenskap.
Her snakker vi om personer, som i kraft av sine handlinger eller hensikter, har valgt selv å sette seg utenfor samfunnets regelverk og dermed beskyttelse. Vi snakker ikke om innbruddstyver eller denslags - vi snakker om personer som er en definert fare for luftfarten.
Her snakker vi om personer, som i kraft av sine handlinger eller hensikter, har valgt selv å sette seg utenfor samfunnets regelverk og dermed beskyttelse. Vi snakker ikke om innbruddstyver eller denslags - vi snakker om personer som er en definert fare for luftfarten.
Men vi har da to løsninger for å håndtere dette fra før av:
![]()
..... unnskyld - jeg bare kunne ikke finne på noe fornuftig å si her ..
.
Som naa avdoede Senator Teddy Kennedy, som vel ikke rakk faa navnet sitt av listen....eller en 8 aaring.....![]()
Som jeg skrev tidligere - lære av tidligere gjorte feil og lage en liste hvor man faktisk vil treffe riktig person.
Når det gjelder mindreårige, så var/er de per definisjon ekskludert fra listen. Dessverre var opplæringen blant flyselskapsansatte dårlig, og dette førte til endel unødvendige situasjoner.
Etter min mening trenger man ikke flere regler, lister etc. Man trenger en saklig gjennomgang av hva na ikke funker og en fullstendig omsetting av det eksisterende reglverk.
Det er vel heller ingen folkerett å fly, hvis ikke noe nytt har skjedd siden sist jeg sjekket.
feil...de er ikke eksludert fra listen viser det seg... en trodde en hadde gjort saa men den gang ei......(stort oppslag i NYT for uker siden.....)
.
Det er ikke dermed sagt at man sier ja til å bli en overvåkningsstat, men at man finner seg i visse grep innen gitte rammer.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.