• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Another one bites the dust III: Oasis Hong Kong

Someone

Moderator
Medlem
Last edited:
synd dette. Mener å ha lest at de tjente penger på ruta til Gatwick jeg, men neppe nok da!
 
Jøss .. Markedsdirektøren i Oasis holdt et lite foredrag på en konferanse jeg var på i Bangkok i forrige uke, hvor han malte et veldig positivt bilde av hele operasjonen med eksspansjon både til Australia og andre byer i Europa ..
 
En warning til andre som vil starte LCC på longhaul......

Nettopp. Jeg tror ennå ikke at kulturen, om jeg kan få bruke det uttrykket, helt er klar for LCC på langdistanse. Det vil nok ta tid og noen selskaper til for å endre - ja nettopp - kulturen.
 
Det burde være en deterrent til andre som vil teste long-haul LCC
 
Den så jeg ikke komme, visste ikke at det stod så dårlig til med det selskapet. Men det er vel risky å starte LCC long haul...
 
....særlig når oljeprisen passerer $100/fat og alle verdens banfolk er ute etter å få tiulbake pengene sine. Mark Twain skal ha sagt (vi er off-topic nå) at en bankmann er en som låner deg paraplyen sin når det er sol, og krever å få den tilbake når det begynner å regne.
 
Tror flere selskaper må få øynene opp får at de må sette opp prisene sine. Med den økonomiske veksten i dag, vil jeg tørre å påstå at folk har råd til å betale mer for en flyreise! I tillegg så tror jeg det er ekstremt vanskelig å drive en nisjestrategi slik Oasis og MaxJet gjorde. Men men, det er bare mine synspunkter.:question:
 
Longhaul LCC kommer for godt selv med en oljepris på over 100dollares pr fat.
At noen prøver seg frem og må bite gresset forhindrer ikke andre å starte opp.
Air Asia har jeg stor tro på.
Mannen som driver dette selskapet synes å vite hva han holder på med.
Om longhaul LCC blir nøyaktig det samme som shorthaul gjenstår å se. En hybrid kan nok tenkes. Det viktigste for deler av markedet er gjennomgående lavere priser enn det vi ser idag hos de etablerte full service selskapene.
Bare ute i østen er det et potensielt marked på et par milliarder mennesker. Disse får etter hvert bedre økonomi og vil nok fly både til USA og Europa ettersom deres økonomi tillater dette i årene fremover.
 
Back
Top