Angrer på at han fløy med Ryanair

sirpjalle

ScanFlyer Mile High Club
Re: Angrer på at han fløy med Ryanair

Regner med at de aldri skal kjøpe klær fra HM lenger heller, denne listen kan bli lang !

Tja, er det ikke bare å lage en liste da? Personlig er det visse tjenester jeg velger å ikke kjøpe, deriblant H&M og FR, og antagelig burde det vært lang flere på den lista. Det kan kanskje virke håpløst, men jeg synes da det er bedre å utøve den dråpen med forbrukermakt jeg har enn å bare si at "det blir for vanskelig" og ikke gjøre noe verdens ting.

At det er en forholdsvis billig uttalelse å komme med oppi alt dette er forsåvidt en annen ting.

Tro hvor mobilen hans er produsert og hvordan de sjeldne metallene i den ble utvunnet? :stir

Regjeringens oppgave er vel å sørge for at norske lover følges for de som faller inn under norsk lovgivning og ikke drive forbrukerkampanjer mot tilfeldige selskaper i andre land basert på misforståtte anklager. Om de mener noe om firmaer i utlandet så får de heller fremme saken i riktige internasjonale organer, men der blir nok kun ledd av.

Her fremstår han kun som en lettvint og lettlurt opportunist

Enig med robertaas her, en minister skal passe på norske lover og regler, og hvis Ryanair (eller noen andre) driver på en måte som er så ille at en minister offentlig må gå ut og fortelle oss at han/hun ikke burde ha benyttet seg av selskapet så burde vedkommende heller forby hele selskapet.

Enig med robertaas her, en minister skal passe på norske lover og regler, og hvis Ryanair (eller noen andre) driver på en måte som er så ille at en minister offentlig må gå ut og fortelle oss at han/hun ikke burde ha benyttet seg av selskapet så burde vedkommende heller forby hele selskapet.

Helt på sidelinjen, men har sittet og sett begge de to orginale sesongene av "Yes, Prime Minister" i uken som gikk. Det er viktig å gå ut å si ting, så slipper man gjøre ting. ;)

-A

En minister kan heller ikke "forby" et enkelt selskap, han skal gi andministrasjonen regler som de ut ut ifra skal kunne gi begrensninger eller reprisalier mot alle tilsvarende selskaper.

Og det må selvsagt også være noe som faller inn under norsk jurisdiksjon.

Tja, er det ikke bare å lage en liste da? Personlig er det visse tjenester jeg velger å ikke kjøpe, deriblant H&M og FR, og antagelig burde det vært lang flere på den lista. Det kan kanskje virke håpløst, men jeg synes da det er bedre å utøve den dråpen med forbrukermakt jeg har enn å bare si at "det blir for vanskelig" og ikke gjøre noe verdens ting.

At det er en forholdsvis billig uttalelse å komme med oppi alt dette er forsåvidt en annen ting.

Du bør vel kvitte deg med din iPhone og iPad om du skulle ha slikt, eller iallefall ikke kjøpe dette. Det samme gjelder vel HTC, Samsung, osv.. Nike-sko & klær bør også inn på listen, og det samme sannsynligvis med nokså mange typer klær. Dette er nå en start.

Monsanto - om vi får stoppet disse blir verden et langt bedre sted.

Det er en vesentlig forskjell på å inneha et verv i Norge og på bakgrunn av det holde seg unna et selskaps tvilsomme forretninger i nettopp Norge på den ene sida, eller på den andre sida å holde seg unna tvilsomme virksomheter i andre land, regulert av andre myndigheter. Jeg synes det er svært fornuftig av Barth Eide.

Back