Ang Flygelederyrket

Nå har jeg vært på værnes for opptaksprøver. Gikk videre fra fase en og gjennomførte fase to, selv om jeg ikke akkurat føler det gikk bra. Så nå blir det noen dager med venting før man får vite om man er ønsket på intervju i neste runde.

Nei, det forstår jeg godt.. Er vel litt i dyreste laget å utdanne umotiverte kandidater som slutter etter endt læretid. Og takk for det..

Gratulerer :) Intervjuet er veldig greit.. Er mest for å bli kjent med deg som person. Standard jobbintervju nesten

Selv starter jeg på utdannelsen i august :)

Lykke til med studiestart i august, matsbg!

Og lykke til på intervju, DonRuud. De som intervjuer deg er ikke der for å grille noen. De skal kun prøve å danne seg et inntrykk av deg som person og kartlegge din motivasjon :)

Takk Jcnorway, Har også inntrykk av at de er mest interessert i å motivere folk og få flinke folk gjennom, (i motsetning til en skokk av lærere jeg har hatt:rolleyes: )

Spørs om det var riktig inntrykk da Discus;)

Bare vær deg selv og møt opp uthvilt og opplagt :)

Jeg passerte også intervjuet, men falt dessverre ut på legesjekken (synsprøven). Men da har jeg i alle fall forsøkt, så slipper jeg å lure senere på hva/om/hvis :)

Stemmer det:) Er uansett en god følelse å vite at man greide opptaksprøvene:) Synd at synet satte en stopper for deg da..

Og da har Avinor valgt bort Entry Point North (EPN) for utdanning av flygeledere etter en anbudsrunde:
Fra 2010 vil den institusjonelle delen av flygelederutdanningen foregå i USA ved University of North Dakota Aerospace Foundation (UNDAF)

Last edited:
Og da har Avinor valgt bort Entry Point North (EPN) for utdanning av flygeleder elever etter en anbudsrunde:
Fra 2010 vil den institusjonelle delen av flygelederutdanningen foregå i USA ved University of North Dakota Aerospace Foundation (UNDAF)

Skal du dit, du startet vel i august?

Litt artigere å dra til USA, istendenfor Malmø egentlig ;)

Last edited:
USA hadde nok vært litt morsommere ja! Men jeg er nok i det som nå blir det siste kullet med norske elever på EPN. Vi fullfører resten av utdanningen her

Er jo Grand Forks i North Dakota da.. Er ikke den stoerste metropolen akkurat. Men mer interessant enn Malmoe ville jeg definitivt tro. Og er bare en 5 timer unna Minneapolis. Hehe.
Uansett, misunner dere som drar dit! Var 50/50 mellom pilot og ATC selv, og er fortsatt det egentlig :p

Back