andre spottetur (BGO)

flyBG

ScanFlyer Silver
Du får alle dine billeder fra en rigtig god vinkel, og på en god måde - og hvis du anskaffer dig et endnu bedre kamera, som du skrev i en anden post - så kan det kun blive godt.

God aften. :-).

Men lurer på en ting du flyBG hvor er det du står når du tar bilder og hvordan kommer du deg bort dit?

Jeg står på et sted som heter mesta plassen. det er vest for rullebanen. for å komme dit bruker jeg bil. mesta plassen er helt fantastisk! mellom 200 og 300 meter fra rullebanen!

jeg synes det er ganske gøy og spennende å ta bilder av fly. jeg har spart opp litt penger + jeg har bursdag 20.juni. så et kamera skal vel ikke være så vanskelig å skaffe seg da ;) så om rundt 30 dager har jeg sikkert et nytt kamera. kommer til å ta flere bilder i mellomtiden med det jeg har.

jeg og synes det er gøyt og ta bilder av fly men har liksom ingen som gidder å kjøre meg til Flesland. så derfor blir det alldri til at eg får spottet på Flesland

OK men må du kjøre utenfor flyplassen for og komme dit eller?

det enkleste er vel å gå på google.no og trykker på kart der etter velger du få veibeskrivelse og skriver inn din adress og fleslandsvegen. du vet der fleslandsvegen og slettenvegen møtes der forsetter du på fleslandsvegen og kjører opp til venstre på andre avkjørsel (etter et hus)

+ hvor gammel er du? er 13 selv

ville anbefale å ta en tur hvis du liker fly. det er en fin opplevelse. men husk at rullebane 35 må være i bruk for å få se tutch down. hvis 17 er i bruk er det ikke like bra..

Flotte bilder dette her. Med nytt kamera og mer erfaring kommer nok også bildene til å bli enda bedre etterhvert.

Du må også huske på det at det finnes flere spotterplasser på Flesland. Flere som kan brukes dersom du vil ta bilder av fly som lander når rwy 17 er i bruk. Noen av dem krever dog gjerne bil for å komme seg fram.

På vår side på facebook som jeg vil anbefale dere å bli medlemmer på, så arrangeres det av og til spotterturer til Flesland slik at vi gjerne blir en god gjeng og da kan sikkert vi ved noen anledninger være behjelpelig med transport.

Aleksander

Back