Andre pinsedag fra Paradis/Bergen!

petter380

Powder hound
Medlem
God litt for tidlig frimandagsmorgen fra Bergen, som bader i og kommer til å bade i sol hele dagen! Opp i 25c igjen, etter «småkjølige» 16 maks i går. Skal presse i meg masse bacon og tre egg før 2,5t reise til ski, snø og deilig slushføre! Uvanlig tidlig grunnet ingen andre ferje muligheter enn den som går 07:45 fra Gjermundshamn.

Planlagt å gå og renne ski opp/ned ca. 1100 høydemeter mellom 08:45-13:45, før retur hjem til middag med gjengen[emoji3059][emoji39] Sannsynligvis sesongens siste skitur, noe vemodig gitt nok en sesong med første skidag i februar - tredje sesong på rad faktisk. Lov å håpe på ski senere i år, som egentlig er vanlig[emoji41][emoji1738] Nyt siste helligdag før jul! [emoji847]

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Re: Andre pinsedag fra paradis/Bergen!

Glad mandag fra Verdens Ende. Jeg har definitivt blitt pinsevenn etter tidenes pinse…har badet mere i sjøen i Norge denne pinsen enn jeg gjorde i hele 2023…Kaffe og appelsinskall i shorts og t-skjorte utendørs før 06:00 er slett ikke ille. Retur til Ris før køen. Heia Pinsen:-)

God morgen fra Bergen.

Tidlig til køys betyr tidlig våken og etter 3-4 festlige dager/kvelder så er det greit å lande litt og heller fokusere på vann og salat i dag. Gøy var det hvertfall.

Mottatt utreise meldingen fra DaWinci som betyr snart jobb og da er det bare å gjøre klart for det. Slipper ikke unna. Det blir uansett bra for kropp og sjel [emoji6]

FQTV

Mornings fra Asker. Her er skiene satt lengst inn i boden for lengst, derimot venter en liten sykkeltur nå i morgen timene. Invitert på en liten båt og øytur på fjorden etterpå, så blir det en ekspedisjon til Drammen for øl, pizza og nye røverhistorier. Ha en fin dag.

God morgen fra gamlekontoret hvor morgenen nytes i stillhet. Solen skinner og her er deilig sjøluft. Rask sjekk og oppdatering på jobbmail før en spaserer bort til SVG for å fly til Bergen.
Der blir det først en kjapp tur innom hybelen før kursen settes til opphavet for brunsj etterfulgt av kveldsvakt på jobb.
Ha en suveren 2. pinsedag :)

ee5813159b39698a672d9418abb91059.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Morn fra Tønsberg. Litt forblåst her for øyeblikket, ikke at det betyr noe for min badelyst uansett.
Nok en fridag og en treåring som skal aktiviseres mens vi går og venter på at han skal slutte å være enebarn

God morgen fra Lommedalen. Det blir ca 4 timer jobbing i dag, før det skal arrangeres dame kamper på Nadderud. Først kommer Åsane på besøk i toppserien, så er det en times pause før Amazon fra Grimstad skal møte damenes 2 lag. Dermed er vi vel ikke hjemme før i 20 tiden. Ellers skal Randkleiv bru ved Ringebu gjenåpnes i dag og togtrafikken skal tilbake til normalen, så får vi håpe bil broen ved siden av også åpner snart.
Ha en trivelig dag ale sammen.

God morgen fra Majorstuen. Nok en sydendag i solens tegn. Bare å nyte. Satser på en løpetur i Marka i løpet av ettermiddagen.

God morgen fra Larvik!
Finværet fortsetter også i dag og straks ut på tur! :) Flott pinse her ved sjøen i år. Ferieleiligheten fungere bra!
Retur til Lillestrøm i kveld med VY. I morgen har jeg fri og planlagt er en tur med Tiger Moth klokken 10. Stas med både Cornell og Tiger Moth når været er bra!
Flyentusiaster, dere bør prøve litt snasne veteranfly på Kjeller!
Ha en super dag!

God morgen fra Stockholm, Bra konsert i går og det gikk strålende med t-bane fra Näckrosen. Oppgradering av ene rommet til suite også, men gleden blir ødelagt når de sier at jeg ikke får sen utsjekk som faktisk er garantert etter å ha finlest reglene til Strawberry. Vel har ikke skreket, slått eller sendt sinte e-poster i affekt, men jordbærmannen har et litt annet syn på hva garantert betyr.

God morgen fra en annen svensk by, nemlig Gøteborg. Liten spontantur i går, i tide til å få noen timer på Liseberg. Liseberg har rabatt for OBOS medlemmer så inngangen ble ikke så dyr. Får se hva dagen bringer før det skal toges hjem i kveld. Så å si samtlige busser var utsolgt så da får det bli det dyrere toget der Vy konkurrerer med seg selv med busser.

Uansett vanlig arbeidsdag her i Sverige så systemet og sånn er åpent. De bytta ut 2 pinsedag med svenske flaggens dag for 20 år siden
Sent fra min SM-S911B via Tapatalk

Last edited:
God morgen fra Lillestrøm. Her venter en liten båttur i Speedbird 13 sammen med en kompis. Så etter det er det vel bare å nyte siste da av langhelgen. :)

Ha en best mandag

Hei fra ørneredet. Sitter og myser i solen med en kopp nykvernet Evergood etter en feal mimosa-frokost.

Blir vel en liten tur i marka før senior kommer over senere på.. grilling.

Mulig jeg ikke er helt norsk, men grilling er ikke helt min favoritt

G’mooorgen. Pinse kan være pinse .. Ingenting å merke her borte. Så her blir det vanlig mandag, og muligens litt å rydde opp i ettersom jeg blir førstemann ‘inn’ etter helgen.

Valpen stirrer på meg, det synges om at Sheena er en punkrocker på radioen og det begynner så smått å lysne ute. La ukejævelen begynne ….

Oh yeah, fikk opp to sett gardiner i går, så nå blir det forhåpendtligvis fred i heimen et par dager .. ;)

Og her endte det opp med buss for tog. Med busser som pr nå ikke finnes. Så vy pusher stadig vekk avgangstiden på bussen med noen få minutter hver gang bare så den holder seg på tavla

Buss for tog skjeddde likevel ikke. Til slutt kom en mann i gul refleksvest og sa at alle som har billetter til det toget kan ta neste 2010. Han sa at det var 98% sikkert at det toget ville gå, men at det ikke var sikkert alle ville få plass der, men det ville man ta stilling til der og da. Det å ta toget er noen ganger litt for spennende gitt.

Han sa at det var 98% sikkert at det toget ville gå, men at det ikke var sikkert alle ville få plass der, men det ville man ta stilling til der og da. Det å ta toget er noen ganger litt for spennende gitt.

I følge bookingen til Vy, går den med 74 (og faktisk med mulighet til å reservere seter i alle 5 vognene), mens i følge balise.no er det et firevogners 73B-sett. Lykke til :cool:

I følge bookingen til Vy, går den med 74 (og faktisk med mulighet til å reservere seter i alle 5 vognene), mens i følge balise.no er det et firevogners 73B-sett. Lykke til :cool:

Heldigvis har jo Göteborg C en O'Learys hvor man kan kjøpe overpriset pils da. Men det er iallefall ikke et helt feil sted å henge i mellomtiden.

Bare ikke bli sittende fast der, så :drink
Ble et 73b sett gitt som kom dobbelt. Men forstår ikke helt logikken ved å koble fra og etterlate et sett her i Gøteborg.
Det settet skal vel muligens bli første avgang i morgen. Men der kommer det jo et tog kl 22 så vel veit ikke helt hva de driver med

Back