Anbefalte seter SAS A321 og A330/340

Re: Anbefalte seter SAS A321

Jeg vil anbefale deg og holde deg langt unna rad 22 eller 23, husker ikke hvilken det var. Men det var rene torturen. Værste plassen jeg noen gang har hatt i et fly. Var rada før nødutgangen over/med vingene. Fysj og fysj! Satt studd oppi setet forran med knærene, hadde en svær klump (del av nødutganga) studd oppi skuldra mine, og kunne ikke senke ryggen på setet heller.

Last edited:

Jeg husker jeg så på SeatGuru at 25F var et bra sete da jeg fløy i høst. Her står det nemlig at du har god benplass på 25F fordi det mangler et sete foran. Da jeg kom ombord viste det seg imidlertid at det var 25D som var det setet med "fri" benplass.

Ja, det er riktig. 25A er strålende, mens det er 25D som har den ledige plassen på andre siden. Ser at Seatguru også her tar feil. A321 har en litt merkelig konfigurasjon.

Husker jeg ikke feil er det rad 24 som er EE med ubegrenset benplass. Finnes ingen 24A eller D (cc har en plass på sistnevnte), derfor 25A og D har så god benplass. Så kan anbefale de to toseterne 24BC og 24EF også hvis man ikke må ha et vindu å se ut av.

Ja, det er riktig. 25A er strålende, mens det er 25D som har den ledige plassen på andre siden. Ser at Seatguru også her tar feil. A321 har en litt merkelig konfigurasjon.

Det er fordi den er ombygget i Stockholm. Derfor! :))

Re: Anbefalte seter SAS AA340-

Hva med seter på SAS A340-300 ? I og med Optiontown ikke gikk gjennom valgte jeg ut fra Seatguru seter på rad 23 G og H. Ut fra Seatguru ser det ut som om de er de "første" setene slik at man unngår sete foran. Må ev høre i CPH om det er andre muligheter for upgrades...

Hva med seter på SAS A340-300 ? I og med Optiontown ikke gikk gjennom valgte jeg ut fra Seatguru seter på rad 23 G og H. Ut fra Seatguru ser det ut som om de er de "første" setene slik at man unngår sete foran. Må ev høre i CPH om det er andre muligheter for upgrades...

Første eco rad på langdistansemaskinene er bra seter. Man har setene i eco extra foran seg, men plassen er god for det

Husker jeg ikke feil er det rad 24 som er EE med ubegrenset benplass. Finnes ingen 24A eller D (cc har en plass på sistnevnte), derfor 25A og D har så god benplass. Så kan anbefale de to toseterne 24BC og 24EF også hvis man ikke må ha et vindu å se ut av.

Det er riktig. Rad 24 er de fremste setene i den bakerste delen av kabinen.

Re: Anbefalte seter SAS AA340-

Undgå for guds skyld rækkerne (ca.) 38-42. Aircon giver så meget træk og er så kold i denne sektion at du er garanteret en forkølelse hvis du sidder der. Sidst vi var med SK til BKK må helt klart kategoriseres som den mest ubehagelige flyvetur jeg nogensinde har haft.

Pax foran os sad med tæpper over hovedet på hele flyveturen pga. træk og kulde - selvom under middagen. Purser påstod at temp ikke kunne reguleres mere end de havde gjort og at flightdeck havde forsøgt at regulere. 5 rækker længere fremme havde pax det alt for varmt.

Jeg har lovet mig selv at hvis vi får sæder på disse rækker en anden gang, så bliver vi hellere hjemme. Meget ubehageligt.

23GH er fine sæder - eneste ulempe er at crew kun yderst sjældent lukker gardinet, så du skal sidde og kigge på hvad de får serveret på Extra.

Last edited:

Rart hvor mye plass de egentlig bruker ombord på A321 til nødutgangene, sammenlignet med feks A320. Men, artig at noen av "rørene" har litt avbrekk bakgjennom da!

Rart hvor mye plass de egentlig bruker ombord på A321 til nødutgangene, sammenlignet med feks A320. Men, artig at noen av "rørene" har litt avbrekk bakgjennom da!

Det hænger vel mest sammen med at det er "store" døre der er i A321 - også som nødudgange. De kræver lidt mere plads. De små overwing exits kræver jo blot nogle få cm ekstra mellem rækkerne.

Ny setekonfigurasjon i SK A340?

Skal til EWR via CPH på økonomi i oktober, og fikk melding om at jeg (og min familie) hadde fått nye seter. Ser at A340-en i oktober har nått fått 7 business-rader, 4 Plus-rader, og økonomiradene begynner med seterad 16. Ser også at Plus-kabinen er endret fra 2-3-2 til 2-4-2. Tidligere har dette flyet hatt 8 business-rader og 2-3-2-konfirgurasjon i Plus.

Noen som vet noe om dette? Skal Plus-kabinen endres til smalere seter på IC generelt, eller kan dette være et midlertidig leaset fly med annen konfigurasjon?

Re: Ny setekonfigurasjon i SK A340?

LN-RKP som er satt opp på denne avgangen. SAS sitt siste tilskudd til langdistanseflåten. Sjekk tråden "SAS leaser ytterligere en Airbus 340" i hovedforumet for inngående detaljer:)

Last edited:

Takk for svar. Så vidt jeg kan se så dreier deg seg om et 17 år gammelt fly som har vært hos Air Canada og et søramerikansk flyselskap.

Helt korrekt. Den får navnet "Torfinn Viking"! Maskinen har for øvrig AVOD i økonomi, så det blir nok en hyggelig tur over dammen :-)

San Fransisco seter

Jeg booket ferie tile hele familien med utreise før jul, og hjem etter jul. 4 personer reiser, og alle flyr bussniss. Hvorfor får jeg kun frem "gammel" seteconfigrasjon på begge turene - trodde SAS gikk over til 1 + 2 + 1 seating med flatseng på denne ruten ?

Re: San Fransisco seter

Jeg booket ferie tile hele familien med utreise før jul, og hjem etter jul. 4 personer reiser, og alle flyr bussniss. Hvorfor får jeg kun frem "gammel" seteconfigrasjon på begge turene - trodde SAS gikk over til 1 + 2 + 1 seating med flatseng på denne ruten ?

De første flyene med ny config er ferdig (rundt) første kvartal 2015.

Er det utsatt IGJEN ? fikk vite at San Fransico skulle komme 2014, og de andre US flyene og Tokio skulle følge tett som haggel i Januar 2015

Back