• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Anbefalinger for sete på KLM Airbus 330-200?

Re: Anbefalinger for sete på KLM Airbus 330-200?

Kjempeflott tripreport MountainDew.
Gleder meg til turen med KLM :)

Som du sikkert legger merke til så har meg og LN-MOW veldig forskjellig syn på KLM. Mulig han var veldig uheldig, men jeg har stort sett vert godt fornøyd med KLM. (5 tur/retur USA og 1 Sør Afrika)

Last edited:

Sånn er det. Vi har forskjellige erfaringer, og bra er det, spesielt i et forum som vårt flotte.:exclaimation

Har hatt de siste tre årene en del med KL til USA, tre til Asia og sist i oktober en særdeles excellent tur med 772 til Lima.;) Ingen har vært dårlige.

Men siden du er interessert , så ligger AF et lite hakk over KL. De har en extra snert/touch ... Dette basert på to til USA en til Tahiti jan 08 og sist til SEA 21. desember 08.. I løpet av vel to år.

Men for deg i TRD er det vel ikke akkurat smart å fly via CDG siden gode forbindelser fra TRD til AMS..;)

Kjempeflott at det finnes flere meninger. Jeg får gjøre opp min egen mening i april og skrive en rapport til dere på forumet :)

Får bare håpe at de serverer godt med mat og veske og at det er noen gode filmer å se. Regner ikke med å få sove så.....

Dette er den første av forhåpentligvis mange turer til USA. Den eneste i år desverre.

En stor takk til alle som har hjulpet meg med mine newbie spørsmål. Bli ikke overrasket om det dukker opp en tråd til med newbiespørsmål før avreise den 4 april ;)

Litt OT, men jeg spurte i skranken på Sola om en god plass når jeg fløy med KLM til BKK i fjor , og hun satte meg på rad 15 i en 747 combi, hvor det er 3+2. Sikkert like trangt som lenger bak, men en rolig og fin plass. Tror disse plassene i utgangspunktet er reservert for folk med silver eller høyere.

Det beste minnet var når vi fløy med BA fra London til Chicago en gang på 90-tallet, og spurte om god benplass når vi gikk ombord, og de satte oss på business class :)

Litt OT, men jeg spurte i skranken på Sola om en god plass når jeg fløy med KLM til BKK i fjor , og hun satte meg på rad 15 i en 747 combi, hvor det er 3+2. Sikkert like trangt som lenger bak, men en rolig og fin plass. Tror disse plassene i utgangspunktet er reservert for folk med silver eller høyere.
Hvis det var fullt og plassene var løst opp kan det være, men ellers må du være signet inn i supervisor/gate-kode for å kunne gi et sete "reservert" for Elite til noen andre. Nå er det vel forsåvidt mange agenter som sitter logget inn med gate-koden sin også på checkin, så det kan vel ha skjedd. Eller kanskje hun til og med var grei!!

Får bare håpe at de serverer godt med mat og veske og at det er noen gode filmer å se. Regner ikke med å få sove så.....

Noen som vet om det er standard å få utlevert et lite sett med f.eks. tannbørste/tannkrem på longhaul i Economy? Skal reise LHR-HKG med Air New Zealand og da er spørsmålet om tannbørste og tannkrem (liten tube...) bør være med i håndbaggasjen eller ikke når jeg reiser Economy:) Forsøkte å lete litt på nettsidene til NZ, men fant ingenting om dette.

Det er vel ikke standard i economy nei...

Back