Anbefalinger for sete på KLM Airbus 330-200?

Re: Anbefalinger for sete på KLM Airbus 330-200?

Vi venter på tripreport når den tid kommer, det er prisen for gode tips her inne veit du ;)

Tripreport skal bli :)
Det er en lav pris å betale for gode tips.

Bård

Så 30 timer før, flytt forover... Først til mølla etc !! :lol: Da er det bare nødutgang etc. låst for Elite ev. betaling..^_^

SQ 777, så jeg er ikke begrenset til rad 20-34 under incheck? men hele flyet bortsett fra business og nødutgang ?
høres bra ut :) takk for tipset

Yes, fremre del er ved forhåndsbestilling, men de frigjør dem ved check-in. Bortsett fra nødutgang og noen andre kremseter.

De må, ellers blir det vel kaos på flyplassen...? Det er sikkert ikke så mange Elite på hvert fly.. ?? Så jeg antar at du kan få treseteren på 10 hvis du er tidlig ute. Dersom ikke det er smikro-småtasser ombord som skal ligge i vogga foran ...

Yes, fremre del er ved forhåndsbestilling, men de frigjør dem ved check-in. Bortsett fra nødutgang og noen andre kremseter.

De må, ellers blir det vel kaos på flyplassen...? Det er sikkert ikke så mange Elite på hvert fly.. ?? Så jeg antar at du kan få treseteren på 10 hvis du er tidlig ute. Dersom ikke det er smikro-småtasser ombord som skal ligge i vogga foran ...

Greien er i utgangspunktet at Elite skal sitte "mindre trangt" - og jeg trodde ikke disse settene ble frigitt - så fremt det er plass bak til alle. Poenget er jo liksom at hvis det kun er ét ledig sete, skal det være ved siden av en Elite.

For å være dønn ærlig, er jeg ikke helt sikker siden vi har vært elite fra nesten dag 1 i FB og har ved tlf. bestilt det beste, ev. senere byttet til de beste ved innsjekk 30 timer før uten betaling.

Logikken min går i retning av at hvis Elite ikke har giddet å bestille de beste setene, må de frigjøres de siste timene ? Tross alt 10 rader a 8 seter = 80 pax. Nekter å tro at de holder de setene til sløvEliten dukker opp på flyplassen ??:drunk:

Bare spør, don't bet ?;)^_^

Edit: Og 80 Elite er det ikke på flyet...

dumt spørsmål fra en newbie her, men hvordan blir man elite? Er det et frequent flyer program?

Inntrykket mitt på intercont er at samtlige passasjerer forhåndsplasseres når flighten planlegges, altså at de gruppene som ikke har valgt seter blir forhåndsplassert. Og da vil man muligens flytte "grensen" elite/non-elite, men de første radene vil i de fleste tilfeller forbeholdes SkyTeam Elite.

Nå har jeg kun jobbet med KLM på OSL, og ikke veldig mye med flight editing, men jeg mener å huske at vi holdt av et par ekstra rader til Elite - også for sølvmedlemmer ;) - mens vi forhåndsplasserte grupper med tre eller mer for å unngå trøbbel, med forbehold om at jeg husker riktig.

"Elite" er man om man har et sølv, gull eller platinum-kort fra en av SkyTeam-partnerne.

dumt spørsmål fra en newbie her, men hvordan blir man elite? Er det et frequent flyer program?

Ja, har du medlemskap i KLMs bonusprogram Flying Blue (kan sammenliknes med SAS' EuroBonus) og flyr så mye at du kommer deg opp fra det laveste kortnivået (Ivory) til de tre elitenivåene Silver, Gold og Platinum, får du ekstra fordeler, f.eks. at restriksjonene på setevalg (slik du nå opplever) forsvinner.

ah, skjønner. Er ivory, men blir nok værende der en stund er jeg redd

hellbilly! Registrer hele familien og reisen på

http://www.klm.com/travel/no_en/flying_blue/programme/index.htm

Så fly i vei, etter 25.000 poeng på et kalenderår på en av dere ( minst ) blir man sølv og da kan du booke de første radene uten problem i god tid før reisen.

Eliteboarding etc...

He, he, du har fått mye å tenke på nå...;)
.
Edit 2: Så for sent du var Ivory...

Hehe ja :)

Har reistrert oss alle tre på Flying blue.. Så denne flighten blir reg. Blir vel ikke mange poengene på denne flighten men alt teller :)

ser ut som det blir ca 5000 poeng på denne flighten pr person. synd jeg ikke kan legge alle tre sammen ;)

ah skjønner :) må prøve det jeg også

ser ut som pitch er ca 78 cm i gjennomsnitt på economy. tror det skal bli greit å sitte. får heller opp å strekke på meg av og til

Jeg er 198 cm og prøver alltid å få meg exit-seter på KLM, siden de fleste economy-seter er 31" og det blir litt trangt for meg. Har hatt noen !"#%¤" turer med KLM B777 hvor jeg ikke fikk byttet, men er stort sett fornøyd med KLM. Jeg er også Elite Plus.

Tror imidlertid ikke man får plassere noen under 18 år på exit-seter??

Når det gjelder tilgang på seter så hender det at de sperrer en del seter på grunn av vekt og balanse hvis det er lite belegg. Disse blir da ikke tildelt men man får lov til å flytte seg til disse setene etter at flyet er i lufta.

Hadde vært moro å se bilde\r fra cabinen på KLM a330-200.. Noen som vet hvor jeg kan finne det? Fant ett bilde på airliners.net, men vet dere av flere?

Back