• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

AN225 Mirya (Ан-225 Мрія) til Gardermoen 18. juni?

Re: AN225 Mirya (Ан-225 Мрія) til Gardermoen 18. juni?

Satser på å få laget til spottertur-tripreport med bilder i kveld :-)

Perfekt, gleder meg. Såg landingen på webtw men regner med at det finnes bedre bilder:)

Når man står under flyet med 10mm og man ikke får med hele flyet, så er det stort fly :)
attachment.php

Grei størrelse..

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    42 KB · Views: 1,040

Det må ha vært rundt 1000 mennesker bare på sydsiden av vestre rullebane. Jeg talte de som stod langs gjerdet, fra inners i hjørnet, til ytterste hjørnet mot syd/sydøst og der stod det ca 120 personer over en strekning på ca 75m
Det som var mest imponerende var det suset som kom i luften ca 1 min etter at det hadde landet, og å se småfuglene som sleit i vinden. Også utrolig hvilken brun støvsky det ble da den bremset opp.

Er dette rimelig bankers? Vurderer faktisk å ta turen.

Jeg kommer, jeg kommer! Klarte ikke la være. Fort gjort å bestille billett med bonuspoeng. Jeg er uten bil så da er det vel bussen til SAS-museet som gjelder hvis man skal klare å få knipset et bilde av kjempen i morgen?

Vurderer å dra opp igjen i morgen. Ble så mye fokus på fotografering i dag, at jeg må se litt også :) Hvordan ligger det ann med vindretning i morgen. mtp hvilken vei det skal lette

Ser ut som en 01L-avgang pr nå i allefall. Håper det endrer seg og blir 19R.

Ser ut som en 01L-avgang pr nå i allefall. Håper det endrer seg og blir 19R.

Hvordan var dette med 01L og 19R ;)
Hvorfor er det ene å foretrekke kontra det andre ved take off?

Det er pga vindretning :-) de vil ta av mot vinden. Begge disse alternativene er fra vestre bane. 01L-avgang, da tar den av fra Sør mot nord, og 19R så tar den av fra nord mot sør :-) jeg håper på avgang mot sør så man får noen tøffe take-off bilder ca rett forfra :-) men pr nå ser det dårlig ut for det ;-)

Noen som har nærmere info om avgangstid? Står ved SAS-museet og venter.

Man kunne da bare håpe på at den IL6 som nå passerer rett syd av GEN må lande eller gjøre en lowpass der.

Tok av for 20min siden, fløy rett over oslo, og nedover fjorden.

Back