AN225 Mirya (Ан-225 Мрія) til Gardermoen 18. juni?

Re: AN225 Mirya (Ан-225 Мрія) til Gardermoen 18. juni?

Litt OT ..men hvor får man reservedeler til et slikt fly ?

Noe produseres av fabrikken som 'lagervare'. Annet spesiallages.

Nå er jo An225 basert på An124, så mye er nok likt den og dermed felles deler. Motorene er jo de samme, og vingen er såvidt jeg vet lik, bare med en mye større center section. Avionikk og slikt er nok standard (østblokk).

- Uten at jeg vet det, men bare mine :68: ;)

I sånne tilfeller er det flott med ID kort og egen bil innenfor gjerdet:)

Uten bil bruker jeg ganske lang tid til og fra OSL, og derfor må jeg velge ankomsten eller avgangen siden litt avspasering fra jobb må brukes.

Hvor sikkert er det at avgangen skjer kl. 10 på fredagen? Vil helst få med meg avgangen da dette er kulest ;) Er jeg heldig med forholdene er flyet også godt synlig over arbeidsplassen min ved ankomst.

Disse tidene kan med god margin sees på som "veiledende" tider. Det gir en viss pekepin, men ukrainske fraktefly kommer vel litt når det passer seg.
Kjekt å være stuck på jobb i 10t, kanskje man er så heldig å se den.

Ikke sant, derfor er ankomsten mest safe da flyet er synlig på FR24 litt før det kommer.

Men dersom noen kunne gitt en bestemt tidspunkt på avgangen om det er vedtatt et sted ville det vært knall.

Verdt å merke seg med An225 og 124 operasjonene er at de ofte flytter "uregelmessig" frakt. Det er ikke standardiserte kontainere som er enkelt planlagt på forhånd. Så selv om de er vant med dette så oppstår det ikke uvanlig komplikasjoner som kan forsinke avgangen.

Jeg kan ikke få med meg hverken avgang eller landing. (Må jobbe). Men vil den være synlig fra SAS-Museet / GATerminalen når den er parkert på MIL?

19R eller 01L kommer ann på vinden

Når bør man være på plass i morgen for å få gode plasser? Og er det forventet noen andre litt mer spennende fly enn B737 mens man venter. Tenkte kanskje være på plass fra ca 08.00

Skjønner at det skal komme fra Afghanistan med utstyr fra forsvaret. Hvor lang rekkevidde har dette "monsteret"? Kan de fly nonstopp, eller må de ned og tanke. Regner med at disse seks motorene svelger unna noen liter i timen.

Når bør man være på plass i morgen for å få gode plasser? Og er det forventet noen andre litt mer spennende fly enn B737 mens man venter. Tenkte kanskje være på plass fra ca 08.00

Er du der ved 8- tida får du nok en fin plass ja :) Bare husk på at det blir ofte forsinkelser med cargo osv, så at det kommer akkurat kl 10:15 er nok usannsynlig.
Hva annet som kommer kan du sjekke på osl.no, der ser du avganger og ankomster :)

Kan en sm har info poste ETA her...vil gå ut i hagen her i Lillestrøm og titte .

Back