Amsterdam - Natal med B737

Slår fortsatt ikke Stockholm-Miami med MD80 (Transwede). Tissepause på Keflavik og i Gander.
 
Slår fortsatt ikke Stockholm-Miami med MD80 (Transwede). Tissepause på Keflavik og i Gander.

Denne var jeg med!! Landet dog på FLL og ikke på MIA.

Inflight-underholdningen var BINGO over atlanteren, flyvertinne med slik god, gammeldags bingomaskin med kuler satt i bakerste galley og trakk nummer, og resten av crew hjalp til med premier. Var også lov å røyke ombord (noe mine foreldre gjorde...) og var så røykfullt bakerst at hun nesten ikke så kulene på slutten.. hehe. :)

2 timers stopp på Gander med mulighet for å kjøpe seg mat og suvenirer! :)

Fin tur ja... hehe

Kim
 
FLL var det, ja .. Sterling fløy også dit, med 727 og senere 757.
Gander er en fin plass - du får verdens beste fish&chips i kafeterian på flyplassen.
 
Noen som har andre tanker som betreffer selve hovedruta? Hvorfor, hvem, overlevelsesmuligheter, trender, tendenser, hva/hvor/hvorfor? :)
 
Flyselskapet Corendon starter en ny rute: Amsterdam - Natal (Brasil). Flytiden er på 11 timer. Etter 7 timer mellomlander flyet i Banjul (Gambia) for deretter å fortsette turen over Atlanterhavet. Passasjerene får noe å bite i og noe å drikke. Mot (ekstra) betaling kan de til og med få "a la carte" - meny.

God tur.

Kilde(nederlandsk):
https://www.upinthesky.nl/2019/01/10/corendon-met-737-van-amsterdam-naar-brazilie/

Dette er nesten samme rute Arkefly fløy i ca 5 år før ruta ble nedlagt i 2013.

Da var det 737-800 til SID, hvor vi ikke fikk forlate flyet, og så videre til NAT.
Lang slitsom tur, men det er det uansett.

Novair fløy sine 320'er til NAT/REC fra OSL via LPA for ca 10 år siden.
 
Noen som har andre tanker som betreffer selve hovedruta? Hvorfor, hvem, overlevelsesmuligheter, trender, tendenser, hva/hvor/hvorfor? :)



Klassisk charter vel dette, da til Natal. Var jo sånn halvpopulært fra Norge en liten periode
 
FLL var det, ja .. Sterling fløy også dit, med 727 og senere 757.
Gander er en fin plass - du får verdens beste fish&chips i kafeterian på flyplassen.

Vi var satt opp med Sterling 727 i 1984 som skulle gå vi Keflavik - denne ble rett før byttet ut med en herlig DC8 hvor vi i stedet stoppet på Goose Bay AirPort også MIA. Et par år etterpå var det DC 10eren til Scanair via Bangor. (Eller motsatt, husker ikke hvem av dem som landet i Canada)
 
Back
Top