Amsterdam er Norges største mellomdestinasjon.

Re: Amsterdam er Norges største mellomdestinasjon.

- Det er jo sagt at KLM er vel norges største *utenlandske* flyselskap som trafikkerer norge?
Deriblant er Lufthansa rankert som nr 2 tar jeg ikke feil?

Hva med Ryanair? Er ikke de store i Norge? (Torp, Rygge og Haugesund)

Last edited:

Paul Rombeek i Air France KLM sa i mars 2007 at "Stavangerområdet er veldig viktig for oss og vår mest lønnsomme destinasjon i Europa etter Moskva". Så de er helt klart at KLM tjener gode penger på reiselystne nordmenn.

Er dette nytt? Jeg hadde, for å være ærlig, trodd at AMS hadde passert CPH forlengst.

Grunnen til at AMS har blitt stoerre enn CPH er fordi Norwegian og SAS satser mye mer paa direkteflighter ut fra Norge. I gamledager ble man tvunget via CPH, men slik er det heldigvis ikke lengre. Men for oestlendinger er det tilnaermet idioti aa reise via Amsterdam naar de har direkteruter over hele Europa og til andre verdensdeler.

Og til Roxman, siden det utelukkende er pris som driver deg, ville jeg tatt en liten titt paa konkurrentene til hermetikkboksekspressen. Det er faktisk ikke sikkert at KLM er billigst naa for tiden

Nja, men på IC er det LH eller KLM som gjelder, og ettersom AMS er tilgjengelig direkte fra flere steder i norge enn hva FRA er så blir det fort AMS som vinner. Direkte i europa gir også flybytte i AMS langt flere små destinasjoner enn OSL, så om man ikke bor ved OSL blir fort KLM et bra alternativ.

Bla var vel KLM eneste jeg fant som fløy til Southampton for noen år siden. Strategien deres med å samle folk fra litt mindre flyplasse rundt i verden gir også fordelen at man kan komme seg direkte til en del mindre steder fra AMS også.

Bla var vel KLM eneste jeg fant som fløy til Southampton for noen år siden. Strategien deres med å samle folk fra litt mindre flyplasse rundt i verden gir også fordelen at man kan komme seg direkte til en del mindre steder fra AMS også.

KLM sin situasjon i UK er ikke helt ulik den i Norge, hvor de er veldig store fra de regionale og provinsielle flyplassene, mens det er andre aktører som dominerer fra hovedstaden

KLM sin situasjon i UK er ikke helt ulik den i Norge, hvor de er veldig store fra de regionale og provinsielle flyplassene, mens det er andre aktører som dominerer fra hovedstaden

I UK har vel KLM skaffet seg denne posisjonen delvis gjennom oppkjøpet av AirUK.

Noen som vet om KLM har merket (særlig fra OSL) det økte antallet direkteruter fra Oslo til USA, Bangkok og Swiss' inntreden? Jeg ville tro at KL var av selskapene som ville merket dette mest

Paul Rombeek i Air France KLM sa i mars 2007 at "Stavangerområdet er veldig viktig for oss og vår mest lønnsomme destinasjon i Europa etter Moskva". Så de er helt klart at KLM tjener gode penger på reiselystne nordmenn.

Statoil bruker KLM en del på interkont fra SVG, og Shell flyr vel også rett som det er hjem til flatlandet.

Noen som vet om KLM har merket (særlig fra OSL) det økte antallet direkteruter fra Oslo til USA, Bangkok og Swiss' inntreden? Jeg ville tro at KL var av selskapene som ville merket dette mest

Jeg tror ikke det. Booking er veldig høy, slik som det altid har vært.

Re: Amsterdam er Norges største mellom destinasjon.

Det stemmer nok veldig bra at SVG og BGO tar sin del, men også TRD har vel bra trafikk til AMS?

To daglige fra TRD, nå med EMB 190. De går med meget bra belegg i følge Røros på Værnes. I morges var 06 avgangen overbooket. Veldig hyggelig at KLM har fått så bra fotfeste i Norge:D

Back