• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Amsterdam Airlines med fler på KSU i dag

flyKSU

ScanFlyer Gold
Amsterdam Airlines med fler på KSU i dag

Peer Gynt Tours' pinsecharter fra Kvernberget til Amsterdam gikk i dag. Egentlig var det SAS som skulle fly, men heldivis ble det en liten endring i operatør. PH-AAY, en Airbus A320 fra Amsterdam Airlines bygget i 1995 tok turen. I tillegg stod HA-TCT; en Antonov An-26B fra CityLine Hungary der da jeg kom. Et lite plaster på såret sidet jeg misset Aeroflot Nord/Nordavias B735 som var der oppe i går kveld. Over til bildene:

1.jpg

The usual suspects, selv om Bristow er relativt ny på KSU (i forgrunnen)

2.jpg

Antonov An-26B fra CityLine Hungary

3.jpg

Møre Flyklubbs LN-NPO

4.jpg

Bristow Sikorsky S-92

5.jpg

Rævva på PH-AAY, i det den gjør seg klar for å snu snuten mot Amsterdam

6.jpg

7.jpg

Ruller nedover RW25

8.jpg

9.jpg

Panorama over gateområdet. Takk for titten :)

Re: Amsterdam Airlines med fler på KSU i dag

Dette var jammen fine og skarpe bilder :D

Si meg en ting hvor er plassen du spotter fra, var der 2,5time (skulle vente til neste fly) men fant bare en plass ved noen trær.

Meget bra serie fra deg som vanlig, skarpt og flotte farger. :up:

Kjempe fine bilder!" :) Er i Arendal med KJevik lufthavn

Kremt :p
Er vel heller i Kristiansund dette ;) KSU
Spotteplassen ligger rett ved gamle flyplassveien som det heter. Se guiden som Jomar la ut rett over her.

Flotte bilder, som alltid! Frista å ta turen til byen, men det ble ikke slik..Blir bedre til neste år ;)

Takk, takk :) Forresten... så ikke dette før jeg ble gjort oppmerksom på det i sted, men legg merke til hagemøblene under vingen på Antonoven utenfor terminalen i panoramabildet :D

2zswdxf.png

Back