American Express EuroBonus-vennlige butikker (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express EuroBonus-vennlige butikker!

Dette var tydeligvis ikke helt kosher for Wikipedia, som slettet listen umiddelbart, grunnet "Reklame" :(

Du kan jo sjekke hvem som har stemplet det som reklame og ta en diskusjon med dem. Strengt tatt er det jo forbrukeropplysning, og om det er reklame, så er det MYE på wikien som burde vært slettet.

Du kan jo sjekke hvem som har stemplet det som reklame og ta en diskusjon med dem. Strengt tatt er det jo forbrukeropplysning, og om det er reklame, så er det MYE på wikien som burde vært slettet.

Jeg startet en diskusjon om dette igår, og nå har jeg fått til svar at "Slike lister vil stort sett bli oppfattet som reklame for AmEx"

Se også: https://no.wikipedia.org/wiki/Brukerdiskusjon:Kimsaka#Grunn_til_sletting

Jeg regner med at man kan benytte AmEx på sas.no? Jeg har ikke lagt merke til dette før, ettersom det ikke har vært relevant for meg.

Jeg regner med at man kan benytte AmEx på sas.no? Jeg har ikke lagt merke til dette før, ettersom det ikke har vært relevant for meg.

Ja, det går fint

Dette var tydeligvis ikke helt kosher for Wikipedia, som slettet listen umiddelbart, grunnet "Reklame" :(

Du får heller lage et Google.docs eller lignende

Takk! Da er det bare å hive ut VIA Egencia og begynne å bestille jobbreiser gjennom eget kort. Haha.

Jeg startet en diskusjon om dette igår, og nå har jeg fått til svar at "Slike lister vil stort sett bli oppfattet som reklame for AmEx"

Se også: https://no.wikipedia.org/wiki/Brukerdiskusjon:Kimsaka#Grunn_til_sletting

Tabeller som den der vil nok alltids oppfattes som reklame, og om ikke blitt slettet som "ikke relevant."
På den annen side burde du fått en forklaring på din egen brukerdiskusjonside og ikke måtte behøve å forespørre en begrunnelse selv.

Edit:
Få med BC.se og bonusfeber og lag en egen "flyentusiastwiki" ;)

Last edited:

Takk! Da er det bare å hive ut VIA Egencia og begynne å bestille jobbreiser gjennom eget kort. Haha.

Jeg har VIA på jobben, og går fint med Amex der....på det lille jeg reiser nå dagen

Jeg fikk mitt EB AmEx for et par dager siden og har i dag faktisk fått 2 treff av 2 mulige i Fredrikstad-området. Først hos Jernia Østfoldhallene og så hos Bodahl-Johansen (dekkbutikk). Storfornøyd med å få logget relativt fine summer på kortet. Senere i dag blir det forsøk hos Christiania Belysning. Fingers crossed.

Den lokale Rema-butikken var det verre med, men der hadde jeg heller ingen forventninger.

Etter at det kom chip på koret har det blitt en plage å bruke det på ica. Tidligere kunne man dra stripen en gang og så signere. Nå må jeg prøve chip 2 ganger og dra stripen 3 ganger før jeg får lov til å signere.

Noen som vet bakgrunnen for problemene med chipen? Er det software i terminalene?

Noen som vet bakgrunnen for problemene med chipen? Er det software i terminalene?

Kundeservice hadde en forklaring til meg etter sist runde med blundrerier fra Amex. Skulle være fikset senest iløpet av Juli.
Men jeg husker ikke helt hva det gikk i.

Den chip'en på AmEx er i hvertfall annerledes enn standarden. De fire andre kortene jeg har nå (ulike Visa og Mastercard fra 3 forskjellige leverandører) har i alle fall helt lik chip, mens AmEx sin er mindre og har en annen farge. Så mulig kortterminalen ikke er optimal for å lese den type chip.

Kundeservice hadde en forklaring til meg etter sist runde med blundrerier fra Amex. Skulle være fikset senest iløpet av Juli.
Men jeg husker ikke helt hva det gikk i.

Amex UK har jo hatt chip i minst et år nå, så må jo nesten tyde på at det finnes "lokale" varianter?

Chip'en fungerte ikke på Quality Fredrikstad i går, måtte dra stripa.

Jeg fikk mitt EB AmEx for et par dager siden og har i dag faktisk fått 2 treff av 2 mulige i Fredrikstad-området. Først hos Jernia Østfoldhallene og så hos Bodahl-Johansen (dekkbutikk). Storfornøyd med å få logget relativt fine summer på kortet. Senere i dag blir det forsøk hos Christiania Belysning. Fingers crossed.

Den lokale Rema-butikken var det verre med, men der hadde jeg heller ingen forventninger.
Christiania Belysning gikk også inn og dermed fikk jeg 3/3 i dag. Alle 3 steder gikk transaksjonen gjennom med chip på første forsøk. Positivt overrasket over dekningsgraden enn så lenge!

Jeg har nå vært i USA i snart 4 uker, San Francisco, Los Angeles og nå Minneapolis. Har ikke brukt annet en Amex, har chip men har kun brukt stripe med eller uten signatur. Alt fra bensin, resturant, dagligvarer osv osv. Selv de minste rareste butikker ser ut til å ta Amex:)

Status
Not open for further replies.
Back