American Express EuroBonus-vennlige butikker (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: American Express EuroBonus-vennlige butikker!

Kan bekrefte at ICA Lund i Kristiansand nå ikke funker med chip. Bruker igrunnen det gamle kortet fremdeles, da chipen ikke har fungert noen steder til nå.

Chip fungerer stort sett greit, men ikke på ICA og ikke i de lokale drosjene. Dra stripe fungerer, merkelig.

Enhanced: Jeg opplever det samme med mitt AmEx-kort hos Statoil. Godtar PIN, men kommer kort tid etter opp som avvist. AmEx sin kundeservice hadde ingen god forklaring og skylde på Statoil.

Enhanced: Jeg opplever det samme med mitt AmEx-kort hos Statoil. Godtar PIN, men kommer kort tid etter opp som avvist. AmEx sin kundeservice hadde ingen god forklaring og skylde på Statoil.
Ørlita avsporing, men det er jo dette som skjer på Narvesen med Diners og. Plage!

Ørlita avsporing, men det er jo dette som skjer på Narvesen med Diners og. Plage!

Absolutt en plage, er ikke flust av steder i Norge som tar AmEx og lignende kort så vi trenger at de få som gjør det faktisk funker:)

Hvis noen lurer så kan jeg informere at Royal Gourmetburger & Gin i Bergen tar AmEx :drink

Høres ut som et sted jeg skal besøke nestegang jeg er i Bergen!
Det må du absolutt, en av de beste (kanskje den aller beste?) burgerne du får i Bergen, og et svært godt utvalg av gin! :)

Opplevde det samme på Statoil, endte med at jeg betalte med Amex i kassen, med stripen vel og merke.

Opplevde det samme på Statoil, endte med at jeg betalte med Amex i kassen, med stripen vel og merke.
Jeg gikk også inn og betalte, senest i går, da det fortsatt ikke fungerer ute ved pumpene. Men inne var det ikke noe problem å betale med chip, så man slipper i det minste styret med penn og signering, selv om man må gå inn.

Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Spisested/pub Ett Glass i Oslo tar ikke lenger AmEx etter at det fikk chip. Illum Bolighus i Oslo tar ikke chip, måtte over på magnetstripe og signatur.

Helly Hansen Karl Johan, MPH Byporten og Fridays tar Amex med chip og kode

AmEx med chip fungerer overhodet ikke i Singapore...

Jeg har brukt mitt med chip på 10-15 utsalgssteder Singapore, senest på Marina Bay Sands, så det at det overhodet ikke aksepteres tror jeg ikke på ;-)

Jeg har brukt mitt med chip på 10-15 utsalgssteder Singapore, senest på Marina Bay Sands, så det at det overhodet ikke aksepteres tror jeg ikke på ;-)

Ikke godkjent på flere restauranter i Sydney
De var godt kjent med problemet.

/Thor

Jeg hadde også problemer i Singapore i påsken... Er dette dnb sin feil eller er det enkelte terminaler i land X?

Jeg hadde også problemer i Singapore i påsken... Er dette dnb sin feil eller er det enkelte terminaler i land X?

Da jeg var nylig i Gøteborg hevdet hotellet de hadde valgt selv å deaktivere chip for Amex i terminalene deres

Da jeg var nylig i Gøteborg hevdet hotellet de hadde valgt selv å deaktivere chip for Amex i terminalene deres

Så rart, de fleste amex kort har jo chip (UK,US,Sverige, nå Norge og sikkert mange fler)?

Dratt AMEX med chip 10-12 ganger i UK siste uken, funker som bare det.

Status
Not open for further replies.
Back