American Airlines' flåteplan for 2015 og 2016
Noen som vet om det finnes en lignende oversikt over 2016 ?
Her er planen for 2016
Mainline: 25
- 25 A321: +6 Q1, +7 Q2, +6 Q3, +6 Q3
- 20 737-800: +5 Q1, +5 Q2, +5 Q3, +5 Q4
- 2 777-300ER: +2 Q1
- 4 787-8: +2 Q1, +2 Q2
- 4 787-9: +1 Q3, +3 Q4
Mainline utfasing: -92
- 4 A320: -4 Q1
- 13 757-200: -9 Q1, -1 Q2, -1 Q3, -2 Q4
- 14 767-300ER: -5 Q1, -5 Q3, -4 Q4
- 61 MD-80: -4 Q1, -6 Q2, -37 Q3, -14 Q4
Totale mainline flåte i slutten av 2016
- 319 = 125
- 320 = 51 (-4)
- 321 = 199 (+25)
- 332 = 15
- 333 = 9
- 738 = 284 (+28)
- 752 = 51 (-13)
- 763 = 31 (-14)
- 772 = 47
- 77W = 20 (+2)
- 788 = 17 (+4)
- 789 = 4 (+4)
- E90 = 20
- S80 = 36 (-61)
- Totalt = 909 (-37)
Regionale leveringer: 49
- 7 CRJ-700: +6 Q2, +1 Q3
- 18 CRJ-900: +6 Q1, +9 Q2, +3 Q3
- 24 E-175: +4 Q1, +8 Q2, +6 Q3, +6 Q4
Regionale utfasinger -29
- 17 CRJ-200: -3 Q1, -1 Q2, -1 Q3, -12 Q4
- 12 ERJ-140: -2 Q2, -10 Q3
Totale regionale flåte i slutten av 2016
- CR2 = 111 (-17)
- CR7 = 68 (+7)
- CR9 = 118 (+18)
- DH1 = 26
- DH3 = 11
- E70 = 20
- E75 = 133 (+24)
- ERD = 2 (-12)
- ER4 = 118
- Totalt = 607 (+20)
Selv om det ser ut som det forsvinner mye kapasitet og de krymper så er flyene som kommer inn jevnt over større, og de nyere flyene kan utnyttes langt mer enn de eldre og mer vedlikeholdkrevende