• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

America West vil ikke by på ATA...

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
America West vil ikke by på ATA...

I helgens utgave av USA Today bekrefter ledelsen i America West at de ikke kommer til å by på ATA.

Replying to Topic 'America West vil ikke by på ATA...'

Ja .....

http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=1681

Sorry... Har ikke hatt mye tid til forum ette at jeg kom hjem til "sykeheimen" i går ettermiddag. Ble så vidt bare en titt på første siden...

..... men siden vi er inne paa emnet .....

http://www.usatoday.com/travel/news/2004-12-12-ata-usat_x.htm

Heia AirTran!!! Southwest ønsker jo bare monopol - og det har vi lært her på forumet at er fysj og fy!!!:spin:

Originally posted by EB

Heia AirTran!!! Southwest ønsker jo bare monopol - og det har vi lært her på forumet at er fysj og fy!!!:spin:
Ja monopol er FY! ....men det har vi ikke i Norge lenger. Heller ikke om SAS går konkurs :D

Riktig og med ett var spareplanen til Avinor gjennomført - kun flyplasser/ansatte der hvor DY flyr. Blir billigere av slikt...:wow:

.. og her skjer ting fra minutt til minutt ... ser akkurat at de har endret tidene paa HNL-maskinen vaar fra 1. februar .. og det hadde de vel neppe gjort hvis ikke det var meningen at den skulle fortsette ... One piece of good news ...

Dette er foroevrig uavhengig av auksjonen ....

Noen mulighet for at det blir en full fusjon mellom ATA og AirTran?

Hvorfor?

Fusjon er snarveien til katastrofe ... se paa TWA/AA for eksempel ... ATA har heller ikke mye aa bringe inn i en fusjon annet enn roede tall.

Ny og uventet vri:

http://www.indystar.com/articles/5/202079-6765-223.html

spennende! MOW hadde vel håpet at SWA skulle overta HELE ATA? Med codeshare med SWA kan det jo hende at ATA klarer seg, og at det fremdeles er jobb for vår utflyttede venn?

Er en fusjon med SWA bedre enn en fusjon med AirTran?

Det kan saa vaere, men for aa vaere litt egoistisk tror jeg ikke SWA-avtalen betyr godt nytt for meg ... SWA har kuttet en god del i SEA og er nok mer interessert i aa beskytte egne ansatte. Selskapene skal nok drives uavhengig av hverandre, men jeg tror airTran har mer aa tilby meg. Men for selskapet er muligens SWA-avtalen best. Vi faar se on airTran slenger mer inn i ringen.

SWA har jo hatt TranStar og MorrisAir under sine vinger som egne varemerker... Did`nt go very well...

Jeg er usikker ... 753'ene og minst 18 738'ere ryktes aa vaere paa vei ut, saa da spoers det hva som blir igjen aa fly til SEA med ...
Vi regner med at HNL-flighten er 'safe', men er det alt som blir igjen, blir det garantert kutt.

We'll see ...

Hvis Southwest vinner -så taper passasjerne!!!

Når jeg skal fly fra Chicago til Boston i mai så flyr Southwest til Providence - 40 minutter med tog syd for Boston - mens ATA flyr til Boston. Hvem flyr og hvor booker jeg eventuelt Chicago-Boston? MOW???

Back