Amapola døper om passasjerselskaper til PopulAir

Someone

Moderator
Medlem
Amapola døper om passasjerselskaper til PopulAir

Amapola døper om passasjerselskapet sitt til PopulAir.

I tillegg kommer de med et eget fargeskjema til anledningen

https://www.aviation24.be/airlines/amapola/amapola-gets-new-name-and-new-livery/

Amapola, originally a cargo airline focused on mail flights in Sweden, has evolved its operations to include passenger traffic alongside freight. The company recently unveiled a Fokker 50 aircraft named PopulAir with a new livery, indicating a potential shift towards a passenger-focused unit within Amapola. The airline’s fleet comprises 9 Fokker 50s, with six of them configured for passengers and the other three for cargo.

populAir_F50.jpg
 
Re: Amapola døper om passasjerselskaper til PopulAir

Artig navn på et flyselskap , minner om noe fra Sør-øst Asia.
 
Re: Amapola døper om passasjerselskaper til PopulAir

Kult ordspill!
 
Re: Amapola døper om passasjerselskaper til PopulAir

Enig. Nesten merkelig ingen har hatt kommet på dette tidligere.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Sikkert fordi ingen hørte på vox populi :cool:
 
Re: Amapola døper om passasjerselskaper til PopulAir

Fokker nummer 2 er nå også blitt malt

Fokker 50 20251 SE-MFO PopulAir ferried 05sep23 NWI-MMX after paint
 
Re: Amapola døper om passasjerselskaper til PopulAir

Det baller på seg, nestemann ut, som nummer 6, er en gammel kjenning, s/n 20226 er her i landet mest kjent som LN-KKE hos Norwegian Air Shuttle:
Fokker 50 20226 SE-LTR Amapola Flyg ferried 24jan24 MMX-LEY for paint into PopulAir cs ex OO-VLI

For de innvidde kan jo nevnes at s/n 20251/SE-MFO nevnt over lenge var TF-FIU hos Icelandair/Flugleidir, også som midlertidig innleid en kort periode hos NAS.
 
Re: Amapola døper om passasjerselskaper til PopulAir

Ser de har byttet IATA-kode fra W2 til HP
 
Re: Amapola døper om passasjerselskaper til PopulAir

Ser de har byttet IATA-kode fra W2 til HP

De har vel alltid hatt HP som IATA-kode.

Som mange andre små selskap bruker de sub-hosting gjennom Worldticket for å komme seg inn i GDSene, som er grunnen til at W2 og HP eksisterer litt om hverandre.
 
Back
Top