Alternativer OSL-AKL-SIN-OSL

SQ321

ScanFlyer Gold
Det ser ut til at det blir tur til AKL i desember som skal kombineres med jul i SIN og har så vidt begynt å se på alle alternativene. Lista begynner å bli lang ift ønsker og vet ikke hva jeg skal prioritere.

Flyselskap: EK, QR, SQ, NZ, CX, VS, KE ++??

Connecte i: DXB, HKG, LAX??

Maskin: 380, 346??

Jeg er EB med SAS, kan ikke ruinere meg pga at samboeren min kun er opptattna pris slik at jeg må betale evt differanser fra rimeligste billett. I tillegg ønsker jeg ikke å fly via CPH og helst unngår LHR..

Er mye å ta hensyn og har passe kontroll men lurer bare på hva slags anbefalinger folket har eller om jeg evt har oversett noe. Så for eksempel på routing via BWN med BI men fant ut at de ikke serverer alkohol og droppa det...

Kan legge til at det mest spennende jeg fant foreløpig er OSL-LHR-LAX-AKL med SAS, VS og CO, AKL-BNE-SIN med EK og SIN-HKG-HEL-OSL med CX og AY. Men prisen var jeg ikke imponert over....kr 22.000,-. Ser også at det rimeligste er å bestille OSL-SIN t/r og SIN-AKL t/r som to separate billetter. Da kommer prisen den i rundt 17.000,- Kan få det lavere med BI men det er ikke interessant.

Last edited:
Uansett hvilken rute du velger, vil jeg anbefale deg til å holde deg til én allianse dersom du er opptatt av å få best mulig utbytte av poeng. Har du SAS EB, vil jeg anbefale deg å holde deg til Star Alliance. På en lang reise som denne, vil du nærme deg sølvstatus i EuroBonus.

For en slik reise kan det kanskje lønne seg å ta en Star Alliance RTW billett? Så kan du jo stoppe et par andre steder på veien også!

BF:cool2

Nå er jo RTW billettene blitt ganske så dyr etter hvert. En mulig rimeligere variant er da NZ sine RTW billetter. Da kan du få stopp både i RAR, AKL og HKG. Da trenger du bare en avstikker til SIN fra HKG.

Takk for tips så langt.

Jeg skjønner at å få turen til under 17.000,- mer eller mindre ikke er mulig så det er ikke sikkert jeg kan være så kravstor likevel her... Fant t/r med EK for 18.500,- som kan være interessant.

Forsøkte NZ sin RTW men den klarte ikke å finne noen billetter.

Er det et alternativ å dele opp billetten i OSL-SIN og SIN-AKL?

Finner denne varianten til 8000 + 9000 = 17000

Hvis du finner deg en billigbillett til Athen, kan du fly First Class med Emirates t/r AKL for kr 22 800,-. Det er jo en kanonpris, og ikke minst en noe mer behagelig måte å fly så langt på.
En tusenlapp mindre for samme turen i biz, dog med avreise fra Tyskland.

Se her: http://www.vornesitzen.de/

BF:cool2

På helt random datoer, som passer noenlunde med det du har satt opp, så finner jeg LHR-SFO-AKL-HKG-LHR for €1.728. Vet at denne rundreisen skal kunne finnes helt ned mot €1.000, men har ikke sjekket flere datosett enn ett.

Da kommer selvsagt HKG-SIN T/R og OSL-LHR T/R i tillegg.

Om under en måned flyr jeg SAS og Thai i Economy Extra og Business Class t/r Oslo-Auckland til 14.000 kr., bestilt gjennom sas.no. Samme pris var tilgjengelig til Sydney da jeg bestilte, men jeg vet ikke om det fortsatt er billetter til denne prisen. Det var uansett en god deal - som også gir deg over 50.000 EuroBonus-poeng og gullkort.

Om under en måned flyr jeg SAS og Thai i Economy Extra og Business Class t/r Oslo-Auckland til 14.000 kr., bestilt gjennom sas.no. Samme pris var tilgjengelig til Sydney da jeg bestilte, men jeg vet ikke om det fortsatt er billetter til denne prisen. Det var uansett en god deal - som også gir deg over 50.000 EuroBonus-poeng og gullkort.

Ikke ille! Lenge siden du bestilte?

Ser også at avganger med SAS fra sas.no er via PEK med CA. Har dessverre ikke hørt mye positivt om CA..

Så tett oppunder julen er det vanskelig å finne fornuftige priser. Det beste jeg fant, er en combo med KL/NZ til AKL, SQ til SIN og så KL hjem igjen. Denne for $2.279 på orbitz.com, utreise 15.12, enten 21. eller 22.12 til SIN og hjemreise 28.12.

Så tett oppunder julen er det vanskelig å finne fornuftige priser. Det beste jeg fant, er en combo med KL/NZ til AKL, SQ til SIN og så KL hjem igjen. Denne for $2.279 på orbitz.com, utreise 15.12, enten 21. eller 22.12 til SIN og hjemreise 28.12.
Det er en meget god pris!

Takk for hjelpen. Har fått tilbud med EK hele veien t/r London men vet ikke om jeg er fristet til å fly med de etter å ha sjekket div trip reports. Ellers sendte jeg av gårde noen mailer til div reisebyråer og fikk bedre priser der enn på websidene deres. Fikk derfor også tilbud med QF hele veien for rundt 17.500,- og venter også på tilbud fra VIA.

Men enn så lenge så er tilbudet til Hickok/Orbitz det beste ift pris og ikke minst ok variasjon av selskaper selv om jeg ikke er veldig glad i KLM. Avgjørelse taes i kveld eller i morgen.

Kan legge til at jeg så på OSl-MEL og retur med QR. Deres eneste alternativ på returen var MEL-DOH-BKK-OSL...greit nok som flyentusiast men 42.000,- var i overkant.

Etter mange timer leting så forstod jeg etter hvert at jeg ikke kunne være veldig kravstor så sant jeg ikke var villig til å betale 25.000,-+++, noe jeg ikke var.

Derfor ble det OSL-MUC-HKG med LH og 346. Ikke prøvd LH på IC og heller ikke 346 så det blir artig, i tillegg til at jeg får med meg flyplassen i HKG. Derfra videre med nytt selskap for undertegnede, NZ og 772.

Fra AKL til SIN ble det Royal Brunei (BI) via Brunei (BWN) da samtlige avganger med SQ og EK var fulle. Jeg velger å tro at det blir en interessant flyvning med 763ER (?) og definitiv både nytt selskap og flyplass:).

Så er det hjem, SIN-MUC med LH og 343. MUC-OSL med SAS.

Er stort sett fornøyd og får tross alt poeng på mye av turen. Artig artig!

Last edited:
Back